Pregled bibliografske jedinice broj: 1003624
Kognitivna kibernetika kao misaoni sustav umjesto cyberpsihologije
Kognitivna kibernetika kao misaoni sustav umjesto cyberpsihologije // SPiRi 2019
Rijeka, Hrvatska, 2019. str. 1-4 (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, prošireni sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1003624 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kognitivna kibernetika kao misaoni sustav umjesto cyberpsihologije
(Cognitive cybernetics as Systems of Thought for cyberpsychology)
Autori
Balaž, Zdenko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, ostalo
Izvornik
SPiRi 2019
/ - , 2019, 1-4
Skup
SPiRi 2019
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 25.04.2019. - 27.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Kognitivna kibernetika, obrazovanje, persuazivne tehnologije
(Cognitive cybernetics, education, persuasive technology)
Sažetak
Kognitivna kibernetika kao nova znanstvena disciplina napredovala je do te mjere da uz pomoć inteligentnih tehnologija može obavljati sva zamisliva upravljanja i monitoring tehničkim sustavima. Za njenu efikasnu primjenu na ostala područja kao što su znanost, reforma školstva, društvo, politika i sl. provode se već pet godina istraživanja kroz kolegij Inteligentni sustavi, Elektrotehničkog odjela, (ELO) Tehničkog veleučilišta u Zagrebu, (TVZ), koja su pokazala kako su za to potrebna nova učenja i edukacije za stjecanje posebnih vještina, znanja i kompetencija. Na tom tragu je 80 timova iz 23 zemlje svijeta uključeno u projekt HOROZONT 2017-2021, ("New Media Consortium (NMC), Horizon Report: 2017-2021, Higher Education Edition, EDUCAUSE Learning Initiative, (ELI), an EDUCAUSE Program") kojim pokušavaju dosegnuti do ključnih trendova u visokom obrazovanju povezanih s usvajanjem tehnologije umjetne inteligencije, kognitivne kibernetike i inteligentnih sustava. Psihologijska istraživanja u kognitivnim znanostima prokazuju kako je kapacitet mozga za učenje ogroman i stvoren za mnogo zahtjevnije intelektualne aktivnosti od onih u koje je obično uključen. Ljudski um napreduje zahvaljujući nepresušnoj želji da isprobava i mijenja, a ne da uvijek slijedi samo “pouzdane” odgovore. Na pitanje može li se uopće postići poticaj mozga na razvoj pod utjecajima kaptologija odgovore prokazuju učinci persuazivnih tehnologija koji su objelodanjeni kroz Erasmus suradnju ELO TVZ-a i veleučilišta u Offenburgu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tehničko veleučilište u Zagrebu