Pregled bibliografske jedinice broj: 1003605
Problem jezičnog oblikovanja matematičkih zadataka u razrednoj nastavi
Problem jezičnog oblikovanja matematičkih zadataka u razrednoj nastavi // Učitelj – između tradicije i suvremenosti / Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines (ur.).
Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021. str. 152-169 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1003605 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Problem jezičnog oblikovanja matematičkih zadataka u razrednoj nastavi
(The Issue of Linguistic Shaping of Mathematical Tasks in Primary School Education)
Autori
Gazdić-Alerić, Tamara ; Rogina, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Učitelj – između tradicije i suvremenosti
/ Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines - Gospić : Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021, 152-169
ISBN
978-953-331-231-6
Skup
6. Dani Šime i Ante Starčevića: Učitelj - između tradicije i suvremenosti = The teacher between tradition and modernity
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 24.05.2019. - 25.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
udžbenik, matematika, jezična pravilnost, hrvatski standardni jezik
(textbook, mathematics, language consistency, standard Croatian language)
Sažetak
Matematički udžbenici glavno su didaktičko sredstvo u nastavi toga školskog predmeta. S obzirom na to trebaju ispunjavati određene psihološke, didaktičke, metodičke, jezične i druge zahtjeve propisane Udžbeničkim standardom (2013) i Zakonom o udžbenicima za osnovnu i srednju školu (2006). Cilj ovog istraživanja je provjeriti ispunjavaju li matematički udžbenici jezične zahtjeve propisane spomenutim dokumentima. U istraživanju su postavljene sljedeće hipoteze: 1. Sadržaj matematičkih udžbenika za četvrte razrede osnovne škole ne udovoljava psihološkim i didaktičko-metodičkim zahtjevima postavljenima u Udžbeničkom standardu. 2. U matematičkim udžbenicima za četvrte razrede osnovne škole ima gramatičkih i pravopisnih odstupanja od hrvatskoga standardnog jezika. 3. U matematičkim udžbenicima za četvrte razrede osnovne škole ima stilskih odstupanja od hrvatskoga standardnog jezika te logičkih pogrešaka. 4. Matematički udžbenici za četvrte razrede osnovne škole svojim su leksikom primjereni učenicima četvrtih razreda. Predmet istraživanja su trenutno u školama najzastupljeniji matematički udžbenici za četvrte razrede osnovne škole, izdavača Alfe, Školske knjige i Profil Kletta. Istraživanje je kvalitativno i provodi se metodom analize sadržaja. Rezultati pokazuju velika odstupanja jezika matematičkih udžbenika od hrvatskoga standardnog jezika i zahtjeva postavljenih u prethodno navedenim dokumentima. Dobiveni rezultati upućuju na potrebu pažljivijeg sastavljanja matematičkih udžbenika s obzirom na jezik kao i veću kontrolu matematičkih udžbenika prije njihova upućivanja na tržište, odnosno u nastavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija