Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 100359

Promjene u učionici i reforma školstva


Vrkljan, Petar; Judaš, Nenad
Promjene u učionici i reforma školstva // XVII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - Sažetci / Vicković, Ivan (ur.).
Koprivnica: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko društvo, 2001. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 100359 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Promjene u učionici i reforma školstva
(Changing classroom reforming school)

Autori
Vrkljan, Petar ; Judaš, Nenad

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
XVII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - Sažetci / Vicković, Ivan - Koprivnica : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko društvo, 2001

Skup
XVII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 10.06.2001. - 13.06.2001

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
istraživački miniprojekt; znanstvena metoda; sparene reakcije
(research miniproject; scientific method; coupled reactions)

Sažetak
Reforme školstva utemeljene na promjenama trajanja obveznog i/ili osnovnog obrazovanja, novim konstelacijama škola, promjeni načina financiranja i/ili novim planovima i programima, neće, kao ni mnoge do sada, uspjeti ukoliko ne budu popraćene promjenama u učionicama. Program nije niz naslova tema i nastavnih jedinica. Program je pitanje. Postoje jednostavni sustavi, poput vodenih otopina metiloranža i fenolftaleina, čije nas proučavanje vodi do mnogih važnih pojmova i kolosalnih mogućnosti problemske nastave. Ujedno su to i lijepe teme za interdisciplinaran pristup učenju. Nijedan nastavni sustav nije za odbaciti, ali je prednost problemske nastave izrazita. Takva nastava, na žalost, u našim školama jedva postoji. Istraživački miniprojekt [1] zamišljen je kao vježba u znanstvenoj metodi. To je mentorska nastava, a izvediva je u okviru redovne nastave. Zamijenimo nastavu u kojoj su satovi (45 minuta) predavanja, ponavljanja i ispitivanja blok satovima (90 minuta) tijekom kojih je učenicima vremenski moguće izvesti kvantitativne i kvalitativne pokuse, obraditi rezultate mjerenja i na temelju njih zaključivati. Umjesto neupitnog štovanja Pravilnika o praćenju i ocjenjivanju (kojeg najbolje utjelovljuju The Bishop i Rest of the Spanish Inquisition likovi iz humorističke serije Monty Python's Flying Circus - osobna opaska N.J.) primjenimo ono što su poodavno iznašli Piaget[2] i Bloom[3]. Osim toga, uputno bi bilo razdvojiti osobu predavača od osobe ispitivača te svakako smanjiti broj nastavnih predmeta. U persperktivi, škola bi morala postati važnijim kulturnim i društvenim centrom lokalne zajednice. Primjeri iz prakse: A) Problemska nastava: metiloranž (struktura molekula, ravnoteža, protolitičke reakcije, zračenje, boja, oko), mjerenje valne duljine rentgenskog zračenja, B) Istraživački miniprojekt: oksidacija Co2+ s H2O2 (sparene reakcije, eng. coupled reactions), reakcija joda i acetona (kemijska kinetika), C) Učenički kvantitativni pokusi, mjerenje entalpija, mjerenje entropije, krivulje hlađenja [1] A. Guerrero, Research Miniprojects for Chemistry Teaching, Conference Proceedings, VI International Conference on Chemical Education, Maryland, USA, 1981, p. 201. [2] R. Good, J. Chem. Educ. 55 (1978) 688&#61485 ; 690. [3] B. S. Bloom, Taksonomija, Jugoslovenski zavod za proučavanje školskih i prosvetnih pitanja, Beograd, 1970.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemija



POVEZANOST RADA


Projekti:
119409

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nenad Judaš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vrkljan, Petar; Judaš, Nenad
Promjene u učionici i reforma školstva // XVII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - Sažetci / Vicković, Ivan (ur.).
Koprivnica: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko društvo, 2001. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Vrkljan, P. & Judaš, N. (2001) Promjene u učionici i reforma školstva. U: Vicković, I. (ur.)XVII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - Sažetci.
@article{article, author = {Vrkljan, Petar and Juda\v{s}, Nenad}, editor = {Vickovi\'{c}, I.}, year = {2001}, pages = {280}, keywords = {istra\v{z}iva\v{c}ki miniprojekt, znanstvena metoda, sparene reakcije}, title = {Promjene u u\v{c}ionici i reforma \v{s}kolstva}, keyword = {istra\v{z}iva\v{c}ki miniprojekt, znanstvena metoda, sparene reakcije}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo kemijskih in\v{z}enjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vrkljan, Petar and Juda\v{s}, Nenad}, editor = {Vickovi\'{c}, I.}, year = {2001}, pages = {280}, keywords = {research miniproject, scientific method, coupled reactions}, title = {Changing classroom reforming school}, keyword = {research miniproject, scientific method, coupled reactions}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo kemijskih in\v{z}enjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font