Pregled bibliografske jedinice broj: 100359
Promjene u učionici i reforma školstva
Promjene u učionici i reforma školstva // XVII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - Sažetci / Vicković, Ivan (ur.).
Koprivnica: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko društvo, 2001. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 100359 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promjene u učionici i reforma školstva
(Changing classroom reforming school)
Autori
Vrkljan, Petar ; Judaš, Nenad
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
XVII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - Sažetci
/ Vicković, Ivan - Koprivnica : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko društvo, 2001
Skup
XVII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 10.06.2001. - 13.06.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
istraživački miniprojekt; znanstvena metoda; sparene reakcije
(research miniproject; scientific method; coupled reactions)
Sažetak
Reforme školstva utemeljene na promjenama trajanja obveznog i/ili osnovnog obrazovanja, novim konstelacijama škola, promjeni načina financiranja i/ili novim planovima i programima, neće, kao ni mnoge do sada, uspjeti ukoliko ne budu popraćene promjenama u učionicama. Program nije niz naslova tema i nastavnih jedinica. Program je pitanje. Postoje jednostavni sustavi, poput vodenih otopina metiloranža i fenolftaleina, čije nas proučavanje vodi do mnogih važnih pojmova i kolosalnih mogućnosti problemske nastave. Ujedno su to i lijepe teme za interdisciplinaran pristup učenju. Nijedan nastavni sustav nije za odbaciti, ali je prednost problemske nastave izrazita. Takva nastava, na žalost, u našim školama jedva postoji. Istraživački miniprojekt [1] zamišljen je kao vježba u znanstvenoj metodi. To je mentorska nastava, a izvediva je u okviru redovne nastave. Zamijenimo nastavu u kojoj su satovi (45 minuta) predavanja, ponavljanja i ispitivanja blok satovima (90 minuta) tijekom kojih je učenicima vremenski moguće izvesti kvantitativne i kvalitativne pokuse, obraditi rezultate mjerenja i na temelju njih zaključivati. Umjesto neupitnog štovanja Pravilnika o praćenju i ocjenjivanju (kojeg najbolje utjelovljuju The Bishop i Rest of the Spanish Inquisition likovi iz humorističke serije Monty Python's Flying Circus - osobna opaska N.J.) primjenimo ono što su poodavno iznašli Piaget[2] i Bloom[3]. Osim toga, uputno bi bilo razdvojiti osobu predavača od osobe ispitivača te svakako smanjiti broj nastavnih predmeta. U persperktivi, škola bi morala postati važnijim kulturnim i društvenim centrom lokalne zajednice. Primjeri iz prakse: A) Problemska nastava: metiloranž (struktura molekula, ravnoteža, protolitičke reakcije, zračenje, boja, oko), mjerenje valne duljine rentgenskog zračenja, B) Istraživački miniprojekt: oksidacija Co2+ s H2O2 (sparene reakcije, eng. coupled reactions), reakcija joda i acetona (kemijska kinetika), C) Učenički kvantitativni pokusi, mjerenje entalpija, mjerenje entropije, krivulje hlađenja [1] A. Guerrero, Research Miniprojects for Chemistry Teaching, Conference Proceedings, VI International Conference on Chemical Education, Maryland, USA, 1981, p. 201. [2] R. Good, J. Chem. Educ. 55 (1978) 688&#61485 ; 690. [3] B. S. Bloom, Taksonomija, Jugoslovenski zavod za proučavanje školskih i prosvetnih pitanja, Beograd, 1970.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija
POVEZANOST RADA