Pregled bibliografske jedinice broj: 1003363
Tradicionalni i suvremeni pristup u nastavi likovne umjetnosti na primjeru nastavne jedinice Slikarstvo i kiparstvo baroka u 3. razredu gimnazije
Tradicionalni i suvremeni pristup u nastavi likovne umjetnosti na primjeru nastavne jedinice Slikarstvo i kiparstvo baroka u 3. razredu gimnazije // 6. Dani Šime i Ante Starčevića: Učitelj - između tradicije i suvremenosti = The teacher between tradition and modernity / Vrcić Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines (ur.).
Zadar: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2019. str. 20-22 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1003363 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tradicionalni i suvremeni pristup u nastavi
likovne umjetnosti na primjeru nastavne jedinice
Slikarstvo i kiparstvo baroka u 3. razredu
gimnazije
(Traditional and Contemporary Approach in the
Teaching of Visual Arts on the Example of the
Baroque Painting and Sculpture Unit in the 3rd
grade of Grammar School)
Autori
Brajnov Botić, Doroti ; Kudelik, Magdalena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
ISBN
978-953-331-231-6
Skup
6. Dani Šime i Ante Starčevića: Učitelj - između tradicije i suvremenosti = The teacher between tradition and modernity
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 24.05.2019. - 25.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Likovna umjetnost ; tradicionalna nastava ; suvremena nastava ; barokna umjetnost ; ishodi učenja
(Visual Arts ; traditional teaching ; contemporary teaching ; baroque art ; expected learning outcomes)
Sažetak
Cilj ovoga rada bio je istražiti odgojno- obrazovnu vrijednost i načine izvođenja nastave predmeta Likovna umjetnost u gimnazijama uz primjenu tradicionalnog i suvremenog pristupa. Tradicionalan pristup podrazumijeva izvođenje nastave bez upotrebe novih tehnologija, uz nekoliko reprodukcija umjetničkih djela i korištenje školske ploče kao osnovnih nastavnih sredstava. Ovaj način izvođenja nastavnog sata usmjeren je na nastavnika i na njegovo izlaganje, dok su učenici u pasivnom položaju. Suvremeni način nastave podrazumijeva korištenje brojnih novih metoda i tehnologija u svrhu što bolje vizualizacije umjetničkih djela, interdisciplinarnog pristupa i korelacija sa drugim područjima. Nastava se “otvara” u metodičkom smislu, odnosno usmjerava na učenike. Mijenja se odnos učitelj-učenik. Učenici svojim aktivnim sudjelovanjem u nastavi razvijaju kritičko mišljenje, stječu vlastita iskustva, znanja i vještine dok je nastavnik u tom procesu pratitelj odnosno mentor. Provedeno istraživanje propituje navedene načine izvođenja nastave likovne umjetnosti. Instrument istraživanja je anoniman anketni upitnik. Nakon postavljenog općeg cilja a prije provedenog istraživanja postavljeno je nekoliko hipoteza: 1. Učenici uče (usvajaju znanja) vizualnim putem, 2. Putovi usvajanja znanja u različitim školama nisu isti, 3. Suvremeni pristup u nastavi je učinkovitiji od tradicionalnoga pristupa. Kao primjer u istraživanju odabrana je nastavna jedinica Barokno slikarstvo i kiparstvo koja je u planu i programu za treći razred. Nastavna jedinica obrađena je tradicionalnim i suvremenim pristupom nakon čega su ispitanici- ice popunili anketni upitnik. Upitnik je osmišljen isključivo za ovo istraživanje i sadržavao je trinaest pitanja koja su imala za cilj ispitati stavove, mišljenja i motivaciju učenika-ica vezanih za realizaciju nastavnog procesa predmeta Likovna umjetnost ali i za ishode učenja iz navedene nastavne jedinice. Ispitivanje je provedeno u gimnazijama u Splitu i Trogiru na uzorku od ukupno 144 ispitanika- ica. Uzevši u obzir hipoteze koje su postavljene prije provedenog istraživanja i analizirajući dobivene rezultate istraživanja, može se zaključiti kako učenici uče vizualnim putem i kako su putevi usvajanja znanja, a time i ishodi učenja u različitim školama drugačiji, ovisno o načinu tumačenja. Dakle, prve dvije hipoteze su potvrđene. Hipoteza koja se odnosi na rezultate koji su se odnosili na veću učinkovitost suvremenog pristupa u nastavi u odnosu na tradicionalan pristup nije potvrđena. Unatoč podatcima koji se odnose na rezultate koji idu u prilog tradicionalnom pristupu u nastavi, autorice daju smjernice za realizaciju nastave dijelom tradicionalnim a dijelom suvremenim načinom. Pozornost svakako treba biti usmjerena na promišljanje obrazovnog modela koji će biti temeljen na kompetencijama nastavnika odnosno njihovom kontinuiranom profesionalnom razvoju kako bi se mogli uspješno suočavati sa zahtjevima vremena u kojem živimo i obrazovnog sustava koji već predugo čeka na svoje mijene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Likovne umjetnosti