Pregled bibliografske jedinice broj: 1003141
Samoprocjene kompetencija učitelja s obzirom na neke sociodemografske osobine
Samoprocjene kompetencija učitelja s obzirom na neke sociodemografske osobine // 6.Dani Šime i Ante Starčevića "Učitelj - između tradicije i suvremenosti" - knjižica sažetaka / Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2019. str. 83-84 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1003141 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjene kompetencija učitelja s obzirom na neke sociodemografske osobine
(SELF-ASSESSMENT OF TEACHERS' COMPETENCES WITH REGARD TO SOME SOCIO-DEMOGRAPHIC CHARACTERISTICS)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
6.Dani Šime i Ante Starčevića "Učitelj - između tradicije i suvremenosti" - knjižica sažetaka
/ Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2019, 83-84
ISBN
978-953-331-231-6
Skup
6. Dani Šime i Ante Starčevića: Učitelj - između tradicije i suvremenosti = The teacher between tradition and modernity
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 24.05.2019. - 25.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Kompetencije učitelja, Samoprocjena kompetencija, Sociodemografske osobine učitelja, Kompetencija istraživanja i stvaranja novih znanja, Kompetencija profesionalnih vrijednosti i posvećenosti radu.
(Self-assessment of teachers' competences with regard to some sociodemographic characteristics)
Sažetak
Prema modelu kojeg smo koristili u ovom istraživanju (Lončarić i Majić, 2015), kompetencije učitelja dijele se na: a) Stručna znanja i interpersonalne vještine ; b) Temeljna znanja i vještine ; c) Istraživanje i stvaranje novih znanja ; d) Profesionalne vrijednosti i posvećenost radu ; e) Odgojne vrijednosti, kreativnost/stvaralaštvo. Istraživanje je provedeno tijekom prvog polugodišta šk. god. 2018./2019. te je obuhvatilo 83 učitelja razredne nastave iz većine osnovnih škola Ličko-senjske županije. Uz upitnik navedenih autora, ispitan je niz socio-demografskih podataka učitelja: spol, dob, radni staž, obrazovna ustanova, završeni studij, status u struci, veličina mjesta te broj učenik. Istraživanje je pokazalo statistički značajnu povezanost između svih navedenih kompetencija učitelja. Ispitane razlike između svih socio-demografskih varijabli i kompetencija učitelja pokazale su se jedino na varijabli Obrazovna ustanova s obzirom na Istraživanje i stvaranje novih znanja te Profesionalne vrijednosti i posvećenost radu. Istraživanje je pokazalo da učitelji koji su završili studij u Rijeci samoprocjenjuju svoju kompetenciju Istraživanje i stvaranje novih znanja lošijom nego što to čine ispitanici koji su završili studij u Zadru, a kompetenciju Profesionalnih vrijednosti i posvećenosti radu, ispitanici koji su završili studij u Zadru samoprocjenjuju boljom nego što to čine ispitanici koji su završili studij u Gospiću. Na koncu, oni koji su završili studij u Rijeci samoprocjenjuju tu kompetenciju lošijom nego što to čine oni koji su završili studij u Zadru.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)