Pregled bibliografske jedinice broj: 1003101
Filozofsko-odgojne teme u radijskim istupima Mandice Kovačević (1929. - 2011.)
Filozofsko-odgojne teme u radijskim istupima Mandice Kovačević (1929. - 2011.) // Učitelj - između tradicije i suvremenosti / Vrcić-Mataija, S. ; Cvitković Kalanjoš, I. (ur.).
Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021. str. 258-268 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1003101 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Filozofsko-odgojne teme u radijskim istupima Mandice Kovačević (1929. - 2011.)
(Philosophy of education in the works of Manja Kovačević (1929-2011))
Autori
Tomić, Draženko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Učitelj - između tradicije i suvremenosti
/ Vrcić-Mataija, S. ; Cvitković Kalanjoš, I. - Gospić : Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021, 258-268
ISBN
978-953-331-325-2
Skup
6. Dani Šime i Ante Starčevića
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 24.05.2019. - 25.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Mandica Manja Frković Kovačević, bioetika, filozofija odgoja
(Mandica Manja Frković Kovačević, bioethics, philosophy of education)
Sažetak
Mandica Manja Kovačević r. Frković (Gospić, 1929. – Gospić, 2011.), svojevremeno profesorica na gospićkoj Pedagoškoj akademiji i prvi doktor znanosti na istoj akademiji, autorica triju knjiga i osamdesetak radova u različitim časopisima, od jeseni 2004. pa gotovo do smrti iz tjedna u tjedan pripremala je i osobno čitala desetominutne priloge u emisiji „Glas Crkve u Lici“ na gospićkoj radijskoj postaji. Pretpostavlja se da je Kovačević napisala i više od 300 takvih priloga prosječne dužine između dvije i tri kartice teksta od kojih je sedamdesetak po njezinu izboru objavljeno u knjizi Život na najvišem valu (Gospić, 2010.). Ovdje su istraživani prilozi od 2007. do 2011. godine. Autoričini originalni osvrti privukli su pozornost većeg broja slušatelja stoga što su u njima mogli pronaći odgovore na pitanja kojim se i inače zaokuplja suvremeni čovjek razapet između egzistencijalnih izazova i duhovnih traženja. Kovačević nudi informacije iz korpusa različitih znanstvenih disciplina, umjetničkih grana, kršćanskih izvora, dnevnog tiska i vlastite životne zbilje, različite životne i etičke, filozofske i odgojne, religiozne i duhovne, pedagoške i ekološke teme. U ovom su radu izložene one teme koje se tiču autoričinih filozofsko-odgojnih nazora. Zbog naravi medija za koji su prilozi nastali autoričino iznošenje navedenih tema ima pretežno fragmentaran pristup, ali se očekuje da bi ovdje moglo poprimiti cjelovit oblik pružajući uvid u sve bogatstvo autoričinih misaonih preokupacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
Napomena
Mandica Kovačević (Gospić, 1929 – 2011), was a professor at the Gospić Teacher-Training College, the first professor with a PhD at that institution and the author of three books and 80 papers in various journals. From autumn 2004 to almost her death she personally prepared and read her ten-minute contributions for a regular radio programme ‘Voice of the Church in Lika’ that was broadcast on the Gospić Radio Station. It is assumed that Kovačević wrote more than 300 radio pieces, of which about seventy were published according to her own choice in the book ‘Life on the Highest Wave’ (Gospić, 2010). The paper deals with her talks in the period 2007–2001. The author’s original thinking attracted the attention of many listeners because they could find answers to questions that are usually contemplated by a contemporary man torn between existential challenges and spiritual search. These were most often information items from various disciplines, art branches, Christian sources, daily press and life reality; they are life and ethical, philosophical and educational, religious and spiritual, pedagogical and ecological topics. This paper deals with the topics related to the Kovečević’s philosophical and educational views. Due to the nature of the media for which the contributions were written, Kovačević’s presentations on these topics had a fragmental approach, but it is expected that a full overview of it could be prepared and that it could provide us with an insight into all the richness of Kovačević’s concerns in the last years of her life.