Pregled bibliografske jedinice broj: 1002733
Informacijska pismenost u knjižnicama osnovnih i srednjih škola
Informacijska pismenost u knjižnicama osnovnih i srednjih škola // PROCEEDINGS 12TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE “WESTERN BALKAN INFORMATION LITERACY” JUNE ON UNA RIVER / Knežević, Ratko ; Findrik, Nikola ; (ur.).
Bihać: CANTONAL AND UNIVERSITY LIBRARY BIHAC LIMERICK INSTITUTE OF TECHNOLOGY (IRELAND), 2015. str. 107-112 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1002733 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijska pismenost u knjižnicama osnovnih i srednjih škola
(INFORMATION LITERACY IN CROATIAN SCHOOL LIBRARIES)
Autori
Udina, Korina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
PROCEEDINGS 12TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE “WESTERN BALKAN INFORMATION LITERACY” JUNE ON UNA RIVER
/ Knežević, Ratko ; Findrik, Nikola ; - Bihać : CANTONAL AND UNIVERSITY LIBRARY BIHAC LIMERICK INSTITUTE OF TECHNOLOGY (IRELAND), 2015, 107-112
Skup
12TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE “WESTERN BALKAN INFORMATION LITERACY”
Mjesto i datum
Bihać, Bosna i Hercegovina, 18.06.2015. - 20.06.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
školski knjižničar, informacijska pismenost, vrednovanje, angažiranost, suradnja
(school librarian, information literacy, evaluation, engagement, cooperation)
Sažetak
Rad istražuje angažiranost školskog knjižničara u primjeni informacijske pismenosti u procesu učenja. Ulazak elektroničke građe u područje manipulacije informacijama redefinirao je općepriznate kategorije u procesu stvaranja i objavljivanja, a time i djelatnost školskih knjižničara. Djelatnost školskog knjižničara je usmjerena na prepoznavanje informacijske potrebe korisnika, pronalaženje i evaluaciju, te korištenje informacije u različitim formama. Djelatnost školske knjižnice je definirana stručnom literaturom (Sečić, 1995, Lovrinčević [et.al.] 2005, Kovačević i Lovrinčević, 2012, Kovačević i Lovrinčević, 2014.) kao interdisciplinarna jer objedinjuje Knjižničnu znanost kroz skup spoznaja o principima selekcije, nabave, organizacije i korištenja zabilježene informacije u skladu s informacijskim zahtjevima i potrebama određene zajednice korisnika, i Informacijsku znanost kroz stvaranje, korištenje i upravljanje svim oblicima informacije. Jedno od tri područja djelatnosti knjižničara jest odgojno-obrazovni rad u osnovnim i srednjim školama. Realizira se kroz pronalaženje, pretraživanje i vrednovanje izvora i informacija, te edukacijom učenika kompetencijama informacijske pismenosti.Istraživački dio rada bavi se aspektom standarda školskih knjižnica u Hrvatskoj, angažiranosti knjižničara u provođenju suradnje koju ostvaruje u neposrednom odgojno-obrazovnom radu i aspektom zadovoljstva učenika, roditelja i učitelja uslugom koju pruža školska knjižnica na uzorku jedne osnovne škole. Predmet istraživanja nisu ishodi učenja. Neupitna je kompetencija i angažiranost u tom dijelu poslova, no pitanje je što utječe na frekvenciju angažiranosti knjižničara u osnovnim i srednjim školama, dosegnuti standard knjižnice i škole ili kooperativnost, suradnja dionika u procesu učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti