Pregled bibliografske jedinice broj: 1002639
Višejezična komponenta u obrazovanju budućih učitelja i nastavnika u Hrvatskoj
Višejezična komponenta u obrazovanju budućih učitelja i nastavnika u Hrvatskoj // Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek, Hrvatska: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 92-94 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1002639 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Višejezična komponenta u obrazovanju budućih učitelja i nastavnika u Hrvatskoj
(Multilingual component in the education of future teachers in Croatia)
Autori
Berbić Kolar, Emina ; Miškulin Saletović, Lucia ; Bilić Meštrić, Klara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje?
/ Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija - : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 92-94
Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Višejezičnost ; Obrazovanje učitelja i nastavnika ; MultiTEd
(Multilingualism ; teacher education ; MultiTEd)
Sažetak
Svrha je ovog rada prikazati preliminarne rezultate istraživanja provedenog u sklopu međunarodnog projekta - MultiTed - Multilingualism and Teacher Education o zastupljenosti višejezične komponente u obrazovanju budućih učitelja i nastavnika. Cilj projekta bio je objediniti iskustva znanstvenika iz različitih zemalja kako bi se zajednički istražilo na koji se način budući učitelji i nastavnici pripremaju za rad u višejezičnim kontekstima u različitim obrazovnim sustavima. U uvodnom dijelu rada predstavit ćemo projekt, dok će drugi dio rada biti usmjeren na prikaz preliminarnih rezultata analize. U istraživanju se postavilo pitanje zastupljenosti višejezične komponente u izvedbenim programima studija koji obrazuju buduće učitelje i nastavnike. Za potrebe ovog rada višejezičnom komponentnom smatramo nastavne predmete i sadržaje koji su usmjereni na upoznavanje budućih učitelja i nastavnika s načinima rada, vrednovanjem, odnosno meta-refleksivnom dimenzijom i implikacijama za izvođenje nastave s višejezičnim učenicima i u višejezičnim sredinama. Preliminarni rezultati ukazuju na značajne razlike u zastupljenosti ovisno o tome je li riječ o (1) budućim učiteljima razredne nastave, budućim nastavnicima ili profesorima predmeta iz (2) društveno-humanističkog ili (3) prirodoslovno-tehničkog područja. Kako u samom projektu, tako i u preliminarnom istraživanju, pokazalo se da je koncept višejezične komponente iznimno kontingentan. Pritom je važno uzeti u obzir kako svaka definicija višejezičnosti nužno ovisi, između ostalog, i o samom društveno-političkom, geografskom i obrazovnom kontekstu u kojem se ona pokušava definirati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek