Pregled bibliografske jedinice broj: 1002527
Prije vremena - Ante tempus
Prije vremena - Ante tempus // Tradicija i suvremenost u radu školskog knjižničara / Braim Vlahović, Goranka ; Granić, Adela (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2018. str. 15-37 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1002527 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prije vremena - Ante tempus
(Before time - Ante Tempus)
Autori
Udina, Korina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Tradicija i suvremenost u radu školskog knjižničara
/ Braim Vlahović, Goranka ; Granić, Adela - Zagreb : Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2018, 15-37
Skup
XXX. Proljetna škola školskih knjižničara
Mjesto i datum
Baška, Hrvatska, 18.04.2018. - 21.04.2018
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
školski knjižničar, stručno usavršavanje, Proljetne škole školskih knjižničara
(School librarian, professional development, Spring School for School Librarians)
Sažetak
Začetci Proljetne škole školskih knjižničara, jedinstvenog oblika stručnog usavršavanja školskih knjižničara u Republici Hrvatskoj bili su u svibnju 1989. godine kada se organiziralo prvo savjetovanje za školske knjižničare u Crikvenici, kao nastavak razgovora o školskoj knjižnici, što je započelo na savjetovanju, godinu dana ranije, 1988. godine. Pokretanje državnog, stručnog i znanstvenog skupa knjižničara bilo je s ciljem da se percepcija o radu školskog knjižničara promijeni. Školski knjižničari su za strategiju osobnog razvoja i usavršavanja kroz neformalno obrazovanje izabrali propitivanje odgojne i obrazovne zbilje, te se tematski članci Proljetnih škola bave filozofijom odgoja i obrazovanja, edukacijskom, informacijskom i knjižničnom znanošću. Usporedimo li današnja saznanja o pitanjima mjesta školske knjižnice u dokumentima Kurikularne reforme, u Nacrtu Strategije hrvatskog knjižničarstva 2016. - 2020. s, primjerice, jednom temom iz 1989. godine: Školska biblioteka, informacijska osnova pojedinih predmetnih područja Branislave Pešaković, više je nego očito koliko su ambicije u razvoju školskog knjižničarstva doista bile prije vremena, ante tempus. Ono čemu težimo jest stručno-znanstvena osnova za pokretanje sveučilišnog studija i obrazovanje stručnjaka za određeno zanimanje prema stupnju njegove složenosti. Afirmacija profesije školskog knjižničara započeta 80-tih godina u Hrvatskoj doživjet će reafirmaciju razvojem akademskih programa i kvalifikacijskih okvira za rad u školskim knjižnicama. Prepoznatljivost profesije je određena definiranjem poslova i zadataka u školskom timu, u školama osnovnog i srednjeg obrazovanja, a utemeljenje profesije dogodit će se kroz znanstvenu utemeljenost, pravo na stručni monopol i s primjerenim vanjskim vrednovanjem kvalitete rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)