Pregled bibliografske jedinice broj: 1002524
Efekti dobi na međusobni odnos verbalnih i neverbalnih sposobnosti te emocionalne inteligencije
Efekti dobi na međusobni odnos verbalnih i neverbalnih sposobnosti te emocionalne inteligencije // Suvremena psihologija, 2 (2018), 121-139 doi:10.21465/2018-SP-212-01 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1002524 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Efekti dobi na međusobni odnos verbalnih i neverbalnih sposobnosti te emocionalne inteligencije
(Effects of age on the relationship between verbal and nonverbal abilities and emotional intelligence)
Autori
Vučenović, Dario ; Hajncl, Ljerka
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 2
(2018);
121-139
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
verbalne i neverbalne sposobnosti, emocionalna inteligencija
(verbal and nonverbal abilities, emotional intelligence)
Sažetak
Provedenim istraživanjem nastojao se utvrditi međusobni odnos rezultata mjerenja emocionalne inteligencije, njihove relacije s mjerom verbalnih i neverbalnih sposobnosti te dobi i spola sudionika. Ispitivanje je provedeno na uzroku od 500 sudionika, širokog raspona kronološke dobi (od 15 do 65 godina ; prosjek 36, 9 godina) te oba spola (M = 257 ; Ž = 243). Dobivena je značajna povezanost varijabli emocionalne inteligencije te spola i dobi sudionika. Drugim riječima, žene i stariji sudionici imaju više razine emocionalne inteligencije. Dob je povezana s višim rezultatima emocionalne inteligencije, a negativna je povezanost utvrđena između neverbalne inteligencije i dobi, odnosno u starijim dobnim skupinama uočene su značajno niže razine neverbalnih sposobnosti. Ključni nalaz odnosi se na činjenicu kako s dobi i iskustvom dolazi do poboljšanja rezultata na mjeri emocionalne inteligencije, posebno na složenijim granama kao što su razumijevanje i analiza emocija te refleksivnost i regulacija emocija. Navedeni rezultati te dobivene korelacije s verbalnim faktorom inteligencije, doprinose potvrdi tumačenja emocionalne inteligencije kao sposobnosti nasuprot stajalištu kako se radi o osobini ličnosti koja bi se trebala mjeriti skalama samoprocjene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus