Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1002481

Utjecaj samovrednovanja kvalitete rada školskog knjižničara na vrednovanje knjižničarske profesije


Udina, Korina
Utjecaj samovrednovanja kvalitete rada školskog knjižničara na vrednovanje knjižničarske profesije, 2015., doktorska disertacija, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek


CROSBI ID: 1002481 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj samovrednovanja kvalitete rada školskog knjižničara na vrednovanje knjižničarske profesije
(Quality Self-Evaluation Influence of School Librarian Activity on the Evaluation of Librarian Profession)

Autori
Udina, Korina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
16.10

Godina
2015

Stranica
325

Mentor
Jasmina Lovrinčević MBZ: 283440

Ključne riječi
kvaliteta, kultura vrednovanja, knjižničarska profesija, samovrednovanje, školski knjižničar
(quality, validation, culture of evaluation, library profession, self evaluation, school librarian)

Sažetak
Istraživanje o samovrednovanju kvalitete rada školskih knjižničara nastalo je temeljem potrebe da se promjeni status quo u vrednovanju školsko knjižničarske profesije, temeljem potrebe da se prati smjer i intenzitet promjena u profesiji školskog knjižničara. Disertacijom će se utvrditi postojanje elemenata samovrednovanja kvalitete u radu školskih knjižničara, raspravit će se mogućnost primjene procesa samovrednovanja u knjižničarskoj praksi hipotetičkim modelom, primjerenog specifičnostima profesije. Taj proces će omogućiti struci da putem realistične i metodološki jasno definirane samoanalize vlastitoga rada bolje prepozna svoje razvojne potrebe i prema tome poduzme mjere za unaprjeđivanje vlastite prakse. Cilj kombinira spoznaju i društvenu akciju, istraživanje društvenih, socioloških i kulturalnih interakcija u knjižničarskoj profesiji, uklanjanje pogrešnih uvjerenja kroz pokazatelje kvalitetnog rada i interdisciplinarnog pristupa te pokretanje akcije za preobrazbu postojećih percepcija o profesiji knjižničara u školama. Očekivani znanstveni doprinos teme je teorijski, hipotetički model kao element za unaprjeđenje kvalitete rada i vrednovanja profesije. Slično istraživanje još nije provedeno. Empirijski dio studije temeljen je na ispitivanju cjelokupnog entiteta školskih knjižničara. Studijom se prezentira s jedne strane nedostatak modela (samo)vrednovanja u radu školskog knjižničara kroz analizu literature o modelima samovrednovanja i vrednovanja u edukacijskoj i knjižničnoj znanosti, a s druge strane se istražuje teorijska opravdanost predloženog hipotetičkog modela samovrednovanja kvalitete u radu. Analiza prikupljenih podataka prezentira se kroz realistične grafičke deskripcije, pojašnjava se problem istraživanja kao socijalni fenomen, te se temeljem definirane samoanalize knjižničarskog rada stvaraju zaključci o potrebi uvođenja kulture vrednovanja, o potrebi unaprjeđenja tehnoloških uvjeta rada, te o potrebi specijaliziranog obrazovanja za profesiju školskog knjižničara. Disertacija temom zalazi u dvije različite discipline: edukacijsku znanost te knjižničnu i informacijsku znanost što problem istraživanja čini interdisciplinarnim. Samovrednovanje kvalitete rada može doprinijeti unaprjeđenju društvenog procesa profesionalizacije školskog knjižničara određivanjem smjera promjene: ili preuzimanjem atribucije drugih profesija ili anticipiranjem posebnog smjera razvoja identiteta profesije uvođenjem kulture vrednovanja i poticanjem interdisciplinarnosti profesije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti

Napomena
Za citiranje koristite ovu mrežnu adresu: https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:236:872596



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku

Profili:

Avatar Url Korina Udina (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr www.azoo.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Udina, Korina
Utjecaj samovrednovanja kvalitete rada školskog knjižničara na vrednovanje knjižničarske profesije, 2015., doktorska disertacija, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek
Udina, K. (2015) 'Utjecaj samovrednovanja kvalitete rada školskog knjižničara na vrednovanje knjižničarske profesije', doktorska disertacija, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Udina, Korina}, year = {2015}, pages = {325}, keywords = {kvaliteta, kultura vrednovanja, knji\v{z}ni\v{c}arska profesija, samovrednovanje, \v{s}kolski knji\v{z}ni\v{c}ar}, title = {Utjecaj samovrednovanja kvalitete rada \v{s}kolskog knji\v{z}ni\v{c}ara na vrednovanje knji\v{z}ni\v{c}arske profesije}, keyword = {kvaliteta, kultura vrednovanja, knji\v{z}ni\v{c}arska profesija, samovrednovanje, \v{s}kolski knji\v{z}ni\v{c}ar}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Udina, Korina}, year = {2015}, pages = {325}, keywords = {quality, validation, culture of evaluation, library profession, self evaluation, school librarian}, title = {Quality Self-Evaluation Influence of School Librarian Activity on the Evaluation of Librarian Profession}, keyword = {quality, validation, culture of evaluation, library profession, self evaluation, school librarian}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font