Pregled bibliografske jedinice broj: 1002345
Mentori – okosnica praktične poduke studenata bibliotekarstva Filozofskog fakulteta u Zagrebu
Mentori – okosnica praktične poduke studenata bibliotekarstva Filozofskog fakulteta u Zagrebu // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 61 (2018), 2; 155-177 doi:10.30754/vbh.61.2.661 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1002345 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mentori – okosnica praktične poduke studenata bibliotekarstva Filozofskog fakulteta u Zagrebu
(Mentors – the pillars of practical education of library science students at the Faculty of Humanities and Social Sciences in Zagreb)
Autori
Mučnjak, Dorja ; Lisek, Jadranka
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 61
(2018), 2;
155-177
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
knjižnice ; kompetencije ; mentoriranje ; studentska praksa
(libraries ; competences ; mentoring ; student practical training)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je da se na uzorku studenata na studentskoj praksi i knjižničara/mentora utvrdi postoje li razlike među njihovim stavovima o važnosti studentske prakse, kompetencijama koje studenti usvajaju na praksi te osobinama i kompetencijama mentora. U istraživanju su sudjelovale dvije skupine ispitanika: studenti 2. godine diplomskog studija bibliotekarstva na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti pri Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i knjižničari Knjižnice Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Korištena je kvalitativna metodologija polustrukturiranih dubinskih intervjua za studente i fokus-grupe za knjižničare. Rezultati su pokazali da obje skupine ispitanika smatraju kako je studentska praksa važna iz ovih razloga: praksa je mjesto upoznavanja studenata s knjižnicom i knjižničarskim poslom, ona je nadopuna studijskom programu te daje uvid u organizacijsku kulturu ustanove. Studenti prednost daju usvajanju generičkih kompetencija (osobito komunikacijske vještine) na praksi, dok knjižničari naglašavaju važnost usvajanja stručnih vještina. Obje skupine navode da su stručne kompetencije mentora važne, ali daju prednost njegovim vrlo razvijenim generičkim vještinama, osobito komunikacijskim vještinama (interpersonalnim i intrapersonalnim vještinama). U istraživanju su sudjelovali samo knjižničari iz Knjižnice Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu pa se preporučuje provjera mogućnosti generalizacije istraživanja na uzorcima knjižničara/mentora iz drugih vrsta knjižnica. Rezultati ovog istraživanja mogu biti temelj za osmišljavanje poučavanja knjižničara/mentora. Ovo istraživanje prvo u Hrvatskoj na ovakav način istražuje važnost studentske prakse, kao i to koje kompetencije studenti na praksi usvajaju te koje kompetencije mentor mora imati da bi bio kvalitetan mentor.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- IBZ Online
- Central & Eastern European Academic Source (CEEAS)
- Library, Information Science & Technology Abstracts (LISTA)
- Information Science and Technology Abstracts