Pregled bibliografske jedinice broj: 100233
Test analize emocija: jedan pokušaj objektivnog mjerenja sposobnosti emocionalne inteligencije
Test analize emocija: jedan pokušaj objektivnog mjerenja sposobnosti emocionalne inteligencije // Suvremena psihologija, 3 (2000), 1-2; 27-48 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 100233 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Test analize emocija: jedan pokušaj objektivnog mjerenja sposobnosti emocionalne inteligencije
(EMOTIONAL ANALYSIS TEST: AN ATTEMPT AT DESIGNING OBJECTIVE MEASURE OF A COMPONENT OF EMOTIONAL INTELLIGENCE)
Autori
Kulenović, Alija ; Balenović, Tina ; Buško, Vesna
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 3
(2000), 1-2;
27-48
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Emocionalna inteligencija; izrada i validacija testa
(Emotional intelligence; test construction and validation)
Sažetak
U radu je prikazan proces izrade i validacije Testa emocionalne analize (TEA) izvedenog u obliku testa učinka i namijenjenog mjerenju komponente emocionalne inteligencije koju su Mayer i Salovey (1997., 1999) imenovali kao razumijevanje i analiza emocija. Test je sastavljen od 25 zadataka u kojima se od ispitanika traži da raspozna "sastojke emocionalne mješavine” u zadanom složenom afektivnom stanju. Na temelju analize rezultata primjene TEA, jednog klasičnog testa kognitivnih sposobnosti i jedne višedimenzionalne mjere nekognitivnih faktora emocionalne inteligencije na 228 srednjoškolaca III i IV razreda pokazano je (a) da su pouzdanost i homogenost TEA očekivanih i zadovoljavajućih vrijednosti, (b) da je rezultat u TEA očekivano značajno i nisko povezan sa mjerom dviju klasičnih kognitivnih sposobnosti, (c) da je učinak u TEA neovisan o nekognitivnim faktorima emocionalne inteligencije, (d) da sposobnosti mjerene pomoću TEA imaju samostalan doprinos u objašnjavanju općeg uspjeha u školi i (e) da se na temelju TEA ne može predviđati individualno iskazana količina sukobljavanja u školskoj sredini. Zaključeno je da TEA vjerojatno predstavlja mjeru neke sposobnosti emocionalne inteligencije (razumijevanje emocija?) što treba ispitati dodatnim empirijskim provjerama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija