Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 100233

Test analize emocija: jedan pokušaj objektivnog mjerenja sposobnosti emocionalne inteligencije


Kulenović, Alija; Balenović, Tina; Buško, Vesna
Test analize emocija: jedan pokušaj objektivnog mjerenja sposobnosti emocionalne inteligencije // Suvremena psihologija, 3 (2000), 1-2; 27-48 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 100233 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Test analize emocija: jedan pokušaj objektivnog mjerenja sposobnosti emocionalne inteligencije
(EMOTIONAL ANALYSIS TEST: AN ATTEMPT AT DESIGNING OBJECTIVE MEASURE OF A COMPONENT OF EMOTIONAL INTELLIGENCE)

Autori
Kulenović, Alija ; Balenović, Tina ; Buško, Vesna

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 3 (2000), 1-2; 27-48

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Emocionalna inteligencija; izrada i validacija testa
(Emotional intelligence; test construction and validation)

Sažetak
U radu je prikazan proces izrade i validacije Testa emocionalne analize (TEA) izvedenog u obliku testa učinka i namijenjenog mjerenju komponente emocionalne inteligencije koju su Mayer i Salovey (1997., 1999) imenovali kao razumijevanje i analiza emocija. Test je sastavljen od 25 zadataka u kojima se od ispitanika traži da raspozna "sastojke emocionalne mješavine” u zadanom složenom afektivnom stanju. Na temelju analize rezultata primjene TEA, jednog klasičnog testa kognitivnih sposobnosti i jedne višedimenzionalne mjere nekognitivnih faktora emocionalne inteligencije na 228 srednjoškolaca III i IV razreda pokazano je (a) da su pouzdanost i homogenost TEA očekivanih i zadovoljavajućih vrijednosti, (b) da je rezultat u TEA očekivano značajno i nisko povezan sa mjerom dviju klasičnih kognitivnih sposobnosti, (c) da je učinak u TEA neovisan o nekognitivnim faktorima emocionalne inteligencije, (d) da sposobnosti mjerene pomoću TEA imaju samostalan doprinos u objašnjavanju općeg uspjeha u školi i (e) da se na temelju TEA ne može predviđati individualno iskazana količina sukobljavanja u školskoj sredini. Zaključeno je da TEA vjerojatno predstavlja mjeru neke sposobnosti emocionalne inteligencije (razumijevanje emocija?) što treba ispitati dodatnim empirijskim provjerama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130703

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Alija Kulenović (autor)

Avatar Url Vesna Buško (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kulenović, Alija; Balenović, Tina; Buško, Vesna
Test analize emocija: jedan pokušaj objektivnog mjerenja sposobnosti emocionalne inteligencije // Suvremena psihologija, 3 (2000), 1-2; 27-48 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Kulenović, A., Balenović, T. & Buško, V. (2000) Test analize emocija: jedan pokušaj objektivnog mjerenja sposobnosti emocionalne inteligencije. Suvremena psihologija, 3 (1-2), 27-48.
@article{article, author = {Kulenovi\'{c}, Alija and Balenovi\'{c}, Tina and Bu\v{s}ko, Vesna}, year = {2000}, pages = {27-48}, keywords = {Emocionalna inteligencija, izrada i validacija testa}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {3}, number = {1-2}, issn = {1331-9264}, title = {Test analize emocija: jedan poku\v{s}aj objektivnog mjerenja sposobnosti emocionalne inteligencije}, keyword = {Emocionalna inteligencija, izrada i validacija testa} }
@article{article, author = {Kulenovi\'{c}, Alija and Balenovi\'{c}, Tina and Bu\v{s}ko, Vesna}, year = {2000}, pages = {27-48}, keywords = {Emotional intelligence, test construction and validation}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {3}, number = {1-2}, issn = {1331-9264}, title = {EMOTIONAL ANALYSIS TEST: AN ATTEMPT AT DESIGNING OBJECTIVE MEASURE OF A COMPONENT OF EMOTIONAL INTELLIGENCE}, keyword = {Emotional intelligence, test construction and validation} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font