Pregled bibliografske jedinice broj: 1002312
Simulacija rada dvotaktnog Ottovog motora za pogon zrakoplova generalne avijacije
Simulacija rada dvotaktnog Ottovog motora za pogon zrakoplova generalne avijacije, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 1002312 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Simulacija rada dvotaktnog Ottovog motora za pogon zrakoplova generalne avijacije
(Cycle-Simulation of Two Stroke Spark Ignition Engine for the Applications in General Aviations)
Autori
Karačić, Mislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
17.05
Godina
2019
Stranica
94
Mentor
Sjerić, Momir
Ključne riječi
dvotaktni motor s unutarnjim izgaranjem ; fraktalni model izgaranja ; oktanski broj ; AVL BOOST™ ; turbopunjač ; kompresor pogonjen elektromotorom
(two stroke internal combustion engine ; fractal combustion model ; octane number ; AVL BOOST™ ; turbocharger ; electrically driven compressor)
Sažetak
U ovom radu analiziran je dvotaktni motor s prednabijanjem namijenjem za pogon zrakoplova generalne avijacije. U novije vrijeme zbog sve većih zahtjeva za smanjenjem potrošnje goriva i sve strožim propisima emisija ispušnih plinova, četverotaktni motori su istisnuli uporabu dvotaktnih motora. Analizom je pokazano kako se primjenom izravnog ubrizgavanja i pažljivim konstruiranjem kanala za izmjenu radnog medija mogu postići sasvim zadovoljavajući rezultati potrošnje goriva i emisije ispušnih plinova, istovremeno iskorištavajući veću snagu i ujednačeniji moment dvotaktnog motora. Za simulaciju rada motora koristio se komercijalni programski paket AVL BOOST v2013.2. Na početku je izrađena simulacija motora s pojednostavljenim modelom turbopunjača te su uspoređeni dobiveni rezultati s maksimalno očekivanom efektivnom snagom pri maksimalnoj brzini vrtnje motora. S ciljem što točnije analize definirano je nekoliko kompletnih mapa rada turbopunjača te su uspoređeni rezultati i odabran je turbopunjač koji najbolje odgovara analiziranom motoru. Na kraju je analiziran utjecaj povećane nadmorske visine na rad motora te je opisan koncept dodatnog kompresora pogonjenog elektromotorom (eng. e-booster) kojim se može kompenzirati gubitak snage uslijed niskog tlaka okoline.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Momir Sjerić
(mentor)