Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1002206

Pogled s druge strane: tragovi na poleđinama slika iz Strossmayerove galerije starih majstora HAZU u Zagrebu


Ferenčak, Ivan
Pogled s druge strane: tragovi na poleđinama slika iz Strossmayerove galerije starih majstora HAZU u Zagrebu // Spomladanski ciklus predavanj Slovenskega umetnostnozgodovinskega društva: Perspektivne doktorske disertacije
Ljubljana, Slovenija, 2019. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)


CROSBI ID: 1002206 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pogled s druge strane: tragovi na poleđinama slika iz Strossmayerove galerije starih majstora HAZU u Zagrebu
(Looking at the other side: Traces on the backs of the paintings from the Strossmayer Gallery of Old Masters in Zagreb)

Autori
Ferenčak, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni

Skup
Spomladanski ciklus predavanj Slovenskega umetnostnozgodovinskega društva: Perspektivne doktorske disertacije

Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 14.05.2019

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Strossmayerova galerija starih majstora HAZU ; Ante Topić Mimara ; provenijencija umjetnina
(Strossmayer Gallery of Old Masters ; Ante Topić Mimara ; provenance research)

Sažetak
Strossmayerova galerija starih majstora HAZU otvorena je za javnost u Zagrebu 1884. godine na temelju donacije biskupa Josipa Jurja Strossmayera (1815. – 1905.). Tijekom narednih desetljeća Galerija je obogaćena brojnim slikama prispjelim različitim putevima i na različite načine. Oznake na poleđinama tih slika materijalni su tragovi »upotrebe« umjetnine u svakodnevnome životu i pružaju uvid u okolnosti u kojima se je umjetnina nalazila i o putu koji je prolazila. Kao takvi mogu poslužiti u interpretaciji dotičnoga djela, a njihova je prisutnost osobito važna u slučajevima umjetnina kojima ranija povijest nije poznata. Tijekom proteklih petnaestak godina istraženi su brojni primjeri oznaka na poleđinama slika. Prvotni fokus usmjeren na slike iz donacije biskupa Strossmayera proširen je u sklopu tekućega međunarodnog projekta Transfer of Cultural Objects in the Alpe Adria Region in the 20th Century (TransCultAA ; www.transcultaa.eu) na slike prispjele u Galeriju u 20. stoljeću, a u posljednje se vrijeme intenzivno istražuju slike koje su u Galeriju prispjele donacijom kolekcionara Ante Topića Mimare (1898. – 1987.). Ovim će se izlaganjem predstaviti dosezi istraživanja slika iz Strossmayerove galerije starih majstora u Zagrebu, s osobitim osvrtom na slike iz donacije Topića Mimare. Na odabranim primjerima predstavit će se raznovrsnost oznaka, naznačit će se smjernice koje one pružaju pri istraživanju te će se ukazati na probleme s kojima se istraživači susreću prilikom njihove obrade. Konačno, istaknut će se da rezultati analize oznaka na poleđinama slika uključeni u cjelovitu povijesno-umjetničku interpretaciju djela pružaju odgovore i na ona pitanja s kojima se povjesničari umjetnosti susreću pri tradicionalnome istraživanju umjetnina.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti

Profili:

Avatar Url Ivan Ferenčak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ferenčak, Ivan
Pogled s druge strane: tragovi na poleđinama slika iz Strossmayerove galerije starih majstora HAZU u Zagrebu // Spomladanski ciklus predavanj Slovenskega umetnostnozgodovinskega društva: Perspektivne doktorske disertacije
Ljubljana, Slovenija, 2019. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
Ferenčak, I. (2019) Pogled s druge strane: tragovi na poleđinama slika iz Strossmayerove galerije starih majstora HAZU u Zagrebu. U: Spomladanski ciklus predavanj Slovenskega umetnostnozgodovinskega društva: Perspektivne doktorske disertacije.
@article{article, author = {Feren\v{c}ak, Ivan}, year = {2019}, keywords = {Strossmayerova galerija starih majstora HAZU, Ante Topi\'{c} Mimara, provenijencija umjetnina}, title = {Pogled s druge strane: tragovi na pole\djinama slika iz Strossmayerove galerije starih majstora HAZU u Zagrebu}, keyword = {Strossmayerova galerija starih majstora HAZU, Ante Topi\'{c} Mimara, provenijencija umjetnina}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }
@article{article, author = {Feren\v{c}ak, Ivan}, year = {2019}, keywords = {Strossmayer Gallery of Old Masters, Ante Topi\'{c} Mimara, provenance research}, title = {Looking at the other side: Traces on the backs of the paintings from the Strossmayer Gallery of Old Masters in Zagreb}, keyword = {Strossmayer Gallery of Old Masters, Ante Topi\'{c} Mimara, provenance research}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font