Pregled bibliografske jedinice broj: 1002206
Pogled s druge strane: tragovi na poleđinama slika iz Strossmayerove galerije starih majstora HAZU u Zagrebu
Pogled s druge strane: tragovi na poleđinama slika iz Strossmayerove galerije starih majstora HAZU u Zagrebu // Spomladanski ciklus predavanj Slovenskega umetnostnozgodovinskega društva: Perspektivne doktorske disertacije
Ljubljana, Slovenija, 2019. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1002206 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pogled s druge strane: tragovi na poleđinama slika iz Strossmayerove galerije starih majstora HAZU u Zagrebu
(Looking at the other side: Traces on the backs of the paintings from the Strossmayer Gallery of Old Masters in Zagreb)
Autori
Ferenčak, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Spomladanski ciklus predavanj Slovenskega umetnostnozgodovinskega društva: Perspektivne doktorske disertacije
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 14.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Strossmayerova galerija starih majstora HAZU ; Ante Topić Mimara ; provenijencija umjetnina
(Strossmayer Gallery of Old Masters ; Ante Topić Mimara ; provenance research)
Sažetak
Strossmayerova galerija starih majstora HAZU otvorena je za javnost u Zagrebu 1884. godine na temelju donacije biskupa Josipa Jurja Strossmayera (1815. – 1905.). Tijekom narednih desetljeća Galerija je obogaćena brojnim slikama prispjelim različitim putevima i na različite načine. Oznake na poleđinama tih slika materijalni su tragovi »upotrebe« umjetnine u svakodnevnome životu i pružaju uvid u okolnosti u kojima se je umjetnina nalazila i o putu koji je prolazila. Kao takvi mogu poslužiti u interpretaciji dotičnoga djela, a njihova je prisutnost osobito važna u slučajevima umjetnina kojima ranija povijest nije poznata. Tijekom proteklih petnaestak godina istraženi su brojni primjeri oznaka na poleđinama slika. Prvotni fokus usmjeren na slike iz donacije biskupa Strossmayera proširen je u sklopu tekućega međunarodnog projekta Transfer of Cultural Objects in the Alpe Adria Region in the 20th Century (TransCultAA ; www.transcultaa.eu) na slike prispjele u Galeriju u 20. stoljeću, a u posljednje se vrijeme intenzivno istražuju slike koje su u Galeriju prispjele donacijom kolekcionara Ante Topića Mimare (1898. – 1987.). Ovim će se izlaganjem predstaviti dosezi istraživanja slika iz Strossmayerove galerije starih majstora u Zagrebu, s osobitim osvrtom na slike iz donacije Topića Mimare. Na odabranim primjerima predstavit će se raznovrsnost oznaka, naznačit će se smjernice koje one pružaju pri istraživanju te će se ukazati na probleme s kojima se istraživači susreću prilikom njihove obrade. Konačno, istaknut će se da rezultati analize oznaka na poleđinama slika uključeni u cjelovitu povijesno-umjetničku interpretaciju djela pružaju odgovore i na ona pitanja s kojima se povjesničari umjetnosti susreću pri tradicionalnome istraživanju umjetnina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
HERA projekt 15.080 TransCultAA
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti
Profili:
Ivan Ferenčak
(autor)