Pregled bibliografske jedinice broj: 1002037
Izazovi obrađivanja pojmova iz prirodoslovlja u ranoj i predškolskoj dobi: brojalice kao sredstvo rada
Izazovi obrađivanja pojmova iz prirodoslovlja u ranoj i predškolskoj dobi: brojalice kao sredstvo rada // Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 108-109 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1002037 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi obrađivanja pojmova iz prirodoslovlja u ranoj i predškolskoj dobi: brojalice kao sredstvo rada
(Challenges of teaching science at early and preschool age: nursery rhymes as teaching aid)
Autori
Popović, Ana ; Antonela Krišto ; Irella Bogut
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje?
/ Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 108-109
ISBN
978-953-6965-82-3
Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
brojalice ; dijete ; prirodoslovlje ; okoliš
(nursery rhymes ; child ; science ; environment)
Sažetak
Brojalica je vrsta umjetničko-književnoga teksta, gotovo ritmička igra, kratka pjesmica, ritmička cjelina, igra riječima, vrsta onomatopeje ili oblik dječjega stvaranja. Brojalice dijelimo na govorne i pjevane, dok ih prema sadržaju dijelimo na konkretne, besmislene i kombinirane. Brojalice su prisutne u svim kulturama svijeta, pa tako i u svim krajevima Hrvatske. Prenose se iz naraštaja u naraštaj i iz jednoga naroda u drugi. Uglavnom ih stvaraju djeca te im pomaže pri određivanju tko će započeti igru, loviti, baciti loptu, žmiriti, nešto pokazati ili odgovoriti. One su veliki pomagač u igri kojom neprimjetno upravljaju. U ovome se radu upućuje na neke mogućnosti uključivanja brojalica kao sredstvo rada pri obrađivanju pojmova iz prirodoslovlja u dječjim vrtićima. Kroz razne brojalice obrađuju se raznovrsne teme vezane uz prirodoslovlje te na taj način djeca rane i predškolske dobi uče o njima kroz sadržaj koji im je blizak.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Znanost o umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek