Pregled bibliografske jedinice broj: 1001922
Dnevnik kao književni oblik u njemačkoj književnosti nakon 1945. godine: Max Frisch, Marie Luise Kaschnitz i Peter Handke
Dnevnik kao književni oblik u njemačkoj književnosti nakon 1945. godine: Max Frisch, Marie Luise Kaschnitz i Peter Handke, 1999., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1001922 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dnevnik kao književni oblik u njemačkoj književnosti nakon 1945. godine: Max Frisch, Marie Luise Kaschnitz i Peter Handke
(Diary as a Literary Form in German Literature After 1945: Max Frisch, Marie Luise Kaschnitz and Peter Handke)
Autori
Kabić, Slavija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.06
Godina
1999
Stranica
348
Mentor
Runtić, Ivo
Neposredni voditelj
Runtić, Ivo
Ključne riječi
Max Frisch, Marie Luise Kaschnitz, Peter Handke, književni dnevnik, zbilja, fikcionalizacija
(Max Frisch, Marie Luise Kaschnitz, Peter Handke, literary diary, reality, fictionalization)
Sažetak
U radu se istražuju formalne zakonitosti onih osobno-autorskih sadržajnih iskaza, što ih se tek posljednjih stotinjak godina naziva književnim dnevnicima. Međutim, niti su svi književnički dnevnici u današnje vrijeme književni, niti se u prošlosti ove vrste pisanja išlo toliko za tim da uopće budu stvarni kao književna tvorevina, već kao prvenstveno životna. Pisac rijetko prikazuje svijet posve bez sebe, a razmak između opisanog i opisivača još je i manji u književnim očitovanjima ovakve vrste. U analiziranim književnim dnevnicima triju značajnih predstavnika književnosti njemačkog jezičnog izraza nakon 1945. godine (Max Frisch, Marie Luise Kaschnitz i Peter Handke) može se zaključiti da su s jedne strane razumljiva udaljavanja od njihova vanjskog vremena - u Frischa fikcionalizacijom ("Tagebuch 1946-1949", "Tagebuch 1966-1971"), u Kaschnitzove poetizacijom ("Engelsbrücke", "Das Haus der Kindheit", "Tage, Tage, Jahre"), u Handkea imaginacijom ("Das Gewicht der Welt"). U disertaciji su usustavljeni pojmovi konstitucije književnog dnevnika kao vrijednog djela opisane strukture, monološkog karaktera, izrazite fikcionalizacije i preobrazbe vanjskih odnosa, unutrašnjih pustolovina samotnog duha i njegova "samocitatnoga" govora u gluhom vremenu diskontinuiteta u svijetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost