Pregled bibliografske jedinice broj: 1001629
Informacijsko-komunikacijske tehnologije u rehabilitaciji djece s oštećenjem sluha
Informacijsko-komunikacijske tehnologije u rehabilitaciji djece s oštećenjem sluha, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1001629 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijsko-komunikacijske tehnologije u rehabilitaciji djece s oštećenjem sluha
(Information and Communication Technology in Rehabilitation of Hearing Impaired Children)
Autori
Konjevod, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.05
Godina
2019
Stranica
91
Mentor
Mildner, Vesna ; Lauc, Tomislava
Ključne riječi
djeca s oštećenjem sluha, informacijsko-komunikacijska tehnologija, rehabilitacija, obrazovanje
(children with hearing impairment, information and communication technology, rehabilitation, education)
Sažetak
Za informacijsko-komunikacijsku tehnologiju možemo reći da ima veliku i rastuću ulogu u današnjem društvu. Zbog toga se u ovom radu razmatra informacijsko-komunikacijska tehnologija u rehabilitaciji i edukaciji djece s oštećenjem sluha. Sluh je važan u ostvarivanju komunikacije i reagiranju na opasnosti i upozorenja iz okoline te moguća oštećenja sluha utječu na razvoj govornog jezika. Važnost rane identifikacije i rehabilitacije postoji, ali se ističe i utjecaj koji IKT ima na djecu te kako im pomaže u razvoj brojnih kompetencija. U ovom radu opisuje se i uporaba informacijsko- komunikacijske tehnologije u rehabilitaciji i edukaciji djece s oštećenjem sluha. Prikazuju se alati i programi razvijeni s ciljem razvoja govornog jezika, poboljšanja artikulacije i izgovora te učenju novih pojmova i koncepata. U eksperimentalnom dijelu rada prikazana je primjena, odnosno uporaba informacijsko- komunikacijske tehnologije u radu s djecom s oštećenim sluhom. Istraživanje je provedeno u Poliklinici za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, a ciljevi istraživanja bili su ispitati: 1) učinkovitost i važnost uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije u radu i rehabilitaciji djece s oštećenim sluhom, 2) učinkovitost uporabe informacijsko- komunikacijske tehnologije u razvoju predvještina čitanja, odnosno fonološke svjesnosti kod djece s oštećenim sluhom te 3) jesu li djeca s oštećenim sluhom zainteresiranija, aktivnija i angažiranija na samom satu rehabilitacije ako se u njega uvede informacijsko-komunikacijska tehnologija. Dobiveni rezultati pokazuju da postoji potreba za uvođenjem informacijsko-komunikacijskih tehnologija u proces rehabilitacije i edukacije djece s oštećenjem sluha. Djeci je IKT zanimljiva, motivirajuća i njezinom uporabom dolazi do poboljšanja određenih vještina fonološke svjesnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb