Pregled bibliografske jedinice broj: 1001476
Psihosocijalno funkcioniranje srednjoškolaca u kontekstu različitih sociodemografskih obilježja
Psihosocijalno funkcioniranje srednjoškolaca u kontekstu različitih sociodemografskih obilježja // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Knjiga sažetaka
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 70-70 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1001476 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihosocijalno funkcioniranje srednjoškolaca u
kontekstu različitih sociodemografskih obilježja
(Psychosocial functioning of high school students
in the context of different sociodemographic
characteristics)
Autori
Rajhvajn Bulat, Linda ; Ajduković, Marina ; Sušac, Nika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
24. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Knjiga sažetaka
/ - , 2019, 70-70
Skup
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
internalizirani problemi, eksternalizirani problemi, ekonomske teškoće
(internalizing problems, externalizing problems, economic hardship)
Sažetak
Psihosocijalno funkcioniranje adolescenata opisuju problemi u doživljavanju i ponašanju, koje dijelimo na internalizirane (pretjerano kontrolirana ponašanja, usmjerena na sebe) i eksternalizirane probleme (nedovoljno kontrolirana ponašanja, usmjerena na druge) te druga rizična ponašanja koja nije moguće jednoznačno kategorizirati internalno ili eksternalno. Ciljevi rada su pratiti učestalost problema u psihosocijalnom funkcioniranju adolescenata od prvog do trećeg razreda srednje škole te provjeriti postoje li razlike u internaliziranim i eksternaliziranim problemima s obzirom na različita sociodemografska obilježja adolescenata. Istraživanje je provedeno u sklopu projekta „Ekonomske teškoće obitelji, psihosocijalni problemi i obrazovni ishodi adolescenata u vrijeme ekonomske krize“, financiranog od strane Hrvatske zaklade za znanost. Korišten je dvo-etapni neproporcionalno stratificirani klaster uzorak učenika prvih razreda srednjih škola, a isti učenici su praćeni od prvog do trećeg razreda. Sudionici u početnom uzorku su bili u dobi od 14 do 17 godina (M = 15, 18 ; SD = 0, 51), pri čemu je bilo 51% mladića. Korišteni instrumentarij uključivao je Skalu depresivnosti, anksioznosti i stresa, Upitnik samoiskaza rizičnog i delikventnog ponašanja, Upitnik rizičnog seksualnog ponašanja te Upitnik sociodemografskih podataka i materijalnog statusa obitelji. Rezultati istraživanja pokazuju kako se internalizirani problemi i neki teži oblici eksternaliziranih problema smanjuju od srednje ka kasnoj adolescenciji, dok rizična ponašanja kao što su kockanje, konzumacija psihoaktivnih tvari i rizično seksualno ponašanje rastu. U objašnjavanju problema u psihosocijalnom funkcioniranju naročito su se pokazali značajnima spol adolescenata, vrsta škole te percepcija materijalnog statusa obitelji. U raspravi će biti ponuđene moguće interpretacije dobivenih rezultata te naglašene njihove praktične implikacije. Rad će biti predstavljen u okviru simpozija Razvojni rizici u adolescenciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
Napomena
Međunarodna konferencija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2014-09-8546 - Ekonomske teškoće obitelji, psihosocijalni problemi i obrazovni ishodi adolescenata u vrijeme ekonomske krize (FEHAP) (Ajduković, Marina, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb