Pregled bibliografske jedinice broj: 1000888
Proizvodi koji pričaju priče - moć naracije u persuaziji
Proizvodi koji pričaju priče - moć naracije u persuaziji // Menadžment / Barilović, Zlatko ; Jurina, Milan ; Morović, Vinko ; Popović, Goran ; Šimurina, Mile (ur.).
Zaprešić: Veleučilište Baltazar Zaprešić, 2014. str. 471-480 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1000888 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proizvodi koji pričaju priče - moć naracije u persuaziji
(Products which tell stories – power of narration in persuasion)
Autori
Lacković, Stjepan ; Oremović, Arsen ; Maloča, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Menadžment
/ Barilović, Zlatko ; Jurina, Milan ; Morović, Vinko ; Popović, Goran ; Šimurina, Mile - Zaprešić : Veleučilište Baltazar Zaprešić, 2014, 471-480
ISBN
978-953-7670-99-3
Skup
Znanstveno - stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem 'Menadžment'
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.06.2014. - 07.06.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
AV industrija, narativna paradigma, marketing, persuazija, pisanje scenarija
(AV industry, narrative paradigm, marketing, persuasion, scenario writing)
Sažetak
U ovome radu bavimo se narativnom teorijom persuazije i njezinom pri- mjenjivošću u suvremenome svijetu oglašavanja. Ta teorija kreće od antropološkoga polazišta koje tvrdi da ljudi upravo preko priča najbolje upijaju poruke koje su im oda- slane te da je njihovo shvaćanje realnosti oblikovano raznim subjektivnim narativima. Iz toga polazišta slijedi teza da persuazija nije toliko racionalan koliko emocionalan proces čiji se uspjeh temelji na kvalitetnome pričanju priča. Prema tome, najutjecajnija ili najpersuazivnija poruka nije ona koja se temelji na racionalnim činjenicama, nego na narativu koji će suptilno apelirati na naše vrijednosti, emocije i estetske preferen- cije. Dakle, pretpostavka je da će upravo dobro ispričana priča o nekome „proizvodu“ utjecati na našu odluku da kupimo određeni komad odjeće, posjetimo neku turističku destinaciju ili glasujemo za određenoga političkog kandidata. Ubrzanim razvojem AV industrije u oglašavanju, povećavaju se i mogućnosti kvalitetnijega i efektivnijega plastičnog oblikovanja poruka kroz priče. Proporcionalno s tim novim trendovima u oglašavanju, raste i potreba za komunikacijskim stručnjacima koji će posjedovati znanja i vještine da kreiraju priču (scenarij) koja će u moru drugih poruka pronaći put do „srca“ potrošača. Nakon što u radu objasnimo važnost narativnoga pristupa u suvremenome oglašavanju, dat ćemo i preporuke za izvođenje nastave iz kreativnoga pisanja scenarija na studijskim programima koji obrazuju komunikacijske stručnjake.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić
Profili:
Stjepan Lacković
(autor)