Pregled bibliografske jedinice broj: 1000289
Vrste rečenica u uzorcima govornoga jezika djece mlađe školske dobi
Vrste rečenica u uzorcima govornoga jezika djece mlađe školske dobi // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXIV (2018), 1; 171-185 doi:10.32903/zs.64.1.13 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1000289 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrste rečenica u uzorcima govornoga jezika djece mlađe školske dobi
(Types of Sentences in Spoken Language Samples of Younger School-age Children)
Autori
Mamula, Maja ; Trtanj, Ivana
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXIV
(2018), 1;
171-185
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
sintaksa ; sintaktički razvoj ; vrste rečenica ; govorni jezik
(syntax ; syntactic development ; sentence types ; spoken language)
Sažetak
Iako se sintaksa najintenzivnije razvija između treće i pete godine, sintaktički se razvoj, doduše mnogo sporije, nastavlja i tijekom školovanja. Cilj je ovoga rada utvrditi glavne vrste rečenica koje su djeca usvojila u 2. i u 4. razredu kada se vrste rečenica još ne uče prema nastavnom planu i programu. Nadalje, želi se utvrditi postoje li individualne razlike među djecom, kao i upotrebljavaju li djeca starije dobne skupine složenije rečenične strukture od mlađe dobne skupine. Uz navedeno, naglasak u radu jest i na uporabi odnosnih rečenica jer je uporaba rečenica s umetnutim strukturama najveće dostignuće jezičnoga razvoja i njima se intenzivno ovladava tek u školskoj dobi (Balija, Hržica, Kuvač Kraljević, 2012.). U istraživanju je sudjelovalo 20 djece mlađe školske dobi – osmogodišnjaci i desetogodišnjaci. Njihova ovladanost vrstama rečenica ispitana je slikovnicom ‘Frog, where are you?’ (Mayer 1969). Rezultati su pokazali da djeca mlađe školske dobi proizvode različite rečenične strukture. Proizvode više složenih nego jednostavnih rečenica, a unutar složenih rečenica najzastupljenije su višestrukosložene rečenice. Od nezavisnosloženih rečenica djeca proizvode sastavne i suprotne rečenice te rečenični niz. Unutar jednostavnih najviše je proširenih rečenica. Pojavljuje se i mali broj neproširenih te svega jedna neoglagoljena rečenica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
UIP-2017-05-6603 - Višerazinski pristup govornom diskursu u jezičnom razvoju (MultiDis) (Hržica, Gordana, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Complete
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
- EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
- Emerald Management Reviews database, United Kingdom
- Ulrich Serials Analysis System, USA