Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 999603

Nova medijska realnost: lažne, "prave" i satirične vijesti


Popović, Helena
Nova medijska realnost: lažne, "prave" i satirične vijesti // Mediji civilnog društva kao alternativa medijskom populizmu, senzacionalizmu i lažnim vestima / Gruhonjić, Dinko ; Valić Nedeljković, Dubravka (ur.).
Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2019. str. 65-77


CROSBI ID: 999603 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nova medijska realnost: lažne, "prave" i satirične vijesti
(The New Media Reality: Fake, „Real“ and Satirical News)

Autori
Popović, Helena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Mediji civilnog društva kao alternativa medijskom populizmu, senzacionalizmu i lažnim vestima

Urednik/ci
Gruhonjić, Dinko ; Valić Nedeljković, Dubravka

Izdavač
Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu

Grad
Novi Sad

Godina
2019

Raspon stranica
65-77

ISBN
978-86-6065-514-3

Ključne riječi
informativni mediji ; zabava ; lažne vijesti ; satira
(news media ; entertainment ; fake news ; satire)

Sažetak
Proizvodnja lažnih vijesti danas je jedna od važnih tema na agendi, kako u javnoj sferi općenito, tako i u različitim institucijama koje su uključene u regulaciju javne komunikacije. Dok su lažne vijesti intencionalno fabricirane u svrhu održavanja pozicije moći ili zgrtanja profita, satiriziranje političkih prilika u društvu, barem je do određene mjere, motivirano nekakvim oblikom aktivizma koji uključuje kritičko mišljenje. Stoga je posve neopravdano političku satiru izjednačavati sa lažnim vijestima, jer se na taj način relativizira ozbiljnost problema lažnih vijesti, te istovremeno diskreditira srž satire. Naime, satira je humoristični kritički komentar vrlo realnih postojećih društvenopolitičkih prilika. Oblik satire koji je danas posebno popularan i koji se poistovjećuje sa lažnim vijestima, politička je satira koja parodira žanr vijesti, pri čemu kao izvor uzima medijski konstruirane događaje, dakle izvor su 'prave' vijesti informativnih medija, a ne sama društvena zbilja budući da im je referentna točka parodiranje informativnih medija i glavne protagoniste koji se u njima pojavljuju. U radu će se, prvenstveno, ukazati na temeljnu razliku između lažnih i satiričnih vijesti i njihove društvene funkcije. Pokušat će se identificirati razlozi rasta popularnosti satiričnih vijesti u proizvodnji i recepciji, posebno u kontekstu suvremene medijske produkcije „pravih vijesti“ koju karakterizira napuštanje kritički orijentiranog novinarstva i djelovanja u javnom interesu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Helena Popović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada digitalna.ff.uns.ac.rs

Citiraj ovu publikaciju:

Popović, Helena
Nova medijska realnost: lažne, "prave" i satirične vijesti // Mediji civilnog društva kao alternativa medijskom populizmu, senzacionalizmu i lažnim vestima / Gruhonjić, Dinko ; Valić Nedeljković, Dubravka (ur.).
Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2019. str. 65-77
Popović, H. (2019) Nova medijska realnost: lažne, "prave" i satirične vijesti. U: Gruhonjić, D. & Valić Nedeljković, D. (ur.) Mediji civilnog društva kao alternativa medijskom populizmu, senzacionalizmu i lažnim vestima. Novi Sad, Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, str. 65-77.
@inbook{inbook, author = {Popovi\'{c}, Helena}, year = {2019}, pages = {65-77}, keywords = {informativni mediji, zabava, la\v{z}ne vijesti, satira}, isbn = {978-86-6065-514-3}, title = {Nova medijska realnost: la\v{z}ne, "prave" i satiri\v{c}ne vijesti}, keyword = {informativni mediji, zabava, la\v{z}ne vijesti, satira}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu}, publisherplace = {Novi Sad} }
@inbook{inbook, author = {Popovi\'{c}, Helena}, year = {2019}, pages = {65-77}, keywords = {news media, entertainment, fake news, satire}, isbn = {978-86-6065-514-3}, title = {The New Media Reality: Fake, „Real“ and Satirical News}, keyword = {news media, entertainment, fake news, satire}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu}, publisherplace = {Novi Sad} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font