Pregled bibliografske jedinice broj: 998575
Okvir za sliku barokne umjetnosti: poslijetridentska liturgija i duhovnost,
Okvir za sliku barokne umjetnosti: poslijetridentska liturgija i duhovnost, // Ne/Izliječeni sveci : istraživački i konzervatorsko-restauratorski radovi na polikromiranim drvenim skulpturama iz fundusa Dijecezanskog muzeja Zagrebačke nadbiskupije / Jembrih, Zvjezdana (ur.).
Zagreb: Muzej za umjetnost i obrt, 2016. str. 9-18
CROSBI ID: 998575 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Okvir za sliku barokne umjetnosti: poslijetridentska liturgija i duhovnost,
(Frame for Baroque Art: Post-Trident Liturgy and Spirituality)
Autori
Crnčević, Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Ne/Izliječeni sveci : istraživački i konzervatorsko-restauratorski radovi na polikromiranim drvenim skulpturama iz fundusa Dijecezanskog muzeja Zagrebačke nadbiskupije
Urednik/ci
Jembrih, Zvjezdana
Izdavač
Muzej za umjetnost i obrt
Grad
Zagreb
Godina
2016
Raspon stranica
9-18
ISBN
9789537641528
Ključne riječi
Tridentski koncil, barokna umjetnost, liturgija, liturgijska obnova, duhovnost
(The Trident Council, baroque art, liturgy, liturgical renewal, spirituality)
Sažetak
Liturgija i duhovnost poslijetridentske Crkve, oslonjene snažno na tradiciju kasnoga srednjega vijeka, iščitavaju se i interpretiraju kao okvir koji je u katoličkim krugovima nadahnjivao i usmjeravao nastanak i razvoj barokne umjetnosti (likovne, skulptorske, arhitektonske i glazbene). Barokna raskoš i razigranost preslika je obnoviteljskoga katoličkoga zamaha i njegove suprotstavljenosti protestantskomu redukcionizmu. Raskoš, sjaj, imaginacija, poziv na motrenje nebeske zbilje, mnoštvo kipova anđela i svetaca, bude nutarnju sigurnost, prodahnutu prisutnošću nebeskoga svijeta. U likovnome predstavljanju (repraesentatio) svijeta božanskoga, umjetnost ide dalje od poziva na nasljedovanje (immitatio), što je bila odlika kasnosrednjovjekovne duhovnosti, te smjera prema nutarnjemu udioništvu (participatio) i sjedinjenju (unio) s Bogom i onima koji su u njegovoj slavi. Likovi anđela i svetaca, urešeni privlačnom ljepotom licâ i zaodjeveni u raskoš božanske slave, pokazuju da je ljudski život mjesto mogućega dioništva u slavi Neba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija, Povijest umjetnosti