Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 998226

Učeničke socio-emocionalne kompetencije i stavovi prema imigrantima


Mornar, Mirta; Jugović, Ivana; Puzić, Saša; Marušić, Iris; Košutić, Iva; Matić, Jelena
Učeničke socio-emocionalne kompetencije i stavovi prema imigrantima // 24. dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 110-110 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 998226 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učeničke socio-emocionalne kompetencije i stavovi prema imigrantima
(Students' social and emotional competencies and attitudes towards immigrants)

Autori
Mornar, Mirta ; Jugović, Ivana ; Puzić, Saša ; Marušić, Iris ; Košutić, Iva ; Matić, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
24. dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 110-110

Skup
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
socio-emocionalne kompetencije, stavovi prema imigrantima, empatija, učenici
(social-emotional competencies, attitudes towards immigrants, empathy, students)

Sažetak
Hrvatska je, kao i druge zemlje EU, posljednjih godina suočena s porastom broja migranata i tražitelja azila. Pritom postojeća istraživanja upućuju na pretežno negativan stav prema imigrantima u Hrvatskoj (Čačić Kumpes, Kumpes i Gregurović, 2012 ; Gregurović, Kuti i Župarić- Iljić, 2016 ; Matić, Löw i Bratko, 2018). U takvom društvenom okruženju od posebne je važnosti istražiti kako se oblikuju stavovi mladih prema imigrantima kao društvenoj skupini koja se prema nekim svojim karakteristikama može razlikovati od društvene većine. Kada je riječ o ponašanju i stavovima mladih prema drugima i drugačijima, istraživanja ukazuju na značajnu ulogu socio-emocionalnih kompetencija (Durlak et al., 2011 ; Taylor et al., 2017). Prema CASEL modelu (Bridgeland, Bruce i Hariharan, 2013), socio-emocionalne kompetencije uključuju sljedeće dimenzije: svijest o sebi, upravljanje sobom, društvenu svijest, vještine međuljudskih odnosa te odgovorno odlučivanje. Cilj rada je ispitati povezanost stavova prema imigrantima s dimenzijama socio-emocionalnih kompetencija učenika. Polazi se od hipoteze da su razvijenije socio-emocionalne kompetencije povezane s pozitivnijim stavovima prema imigrantima. Istraživanje je provedeno tijekom šk. god. 2018./2019. na uzorku od 267 učenika 8. razreda iz 12 zagrebačkih osnovnih škola. Anketnim upitnikom ispitani su stavovi prema imigrantima, a uz njih i usredotočena svjesnost (engl. mindfulness), samokontrola, empatija, brižnost i agresivnost kao indikatori socio- emocionalnih kompetencija. Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazali su da su ključni prediktori pozitivnih stavova prema imigrantima veća brižnost i manja agresivnost. Empatija je također značajan prediktor, no gubi značajnost dodavanjem brižnosti i agresivnosti, dok usredotočena svjesnost i samokontrola nisu značajno doprinijele objašnjenju kriterija. Rezultati ovog istraživanja upućuju na važnost socio- emocionalnih kompetencija u suzbijanju negativnih stavova prema imigrantima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Mornar, Mirta; Jugović, Ivana; Puzić, Saša; Marušić, Iris; Košutić, Iva; Matić, Jelena
Učeničke socio-emocionalne kompetencije i stavovi prema imigrantima // 24. dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 110-110 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Mornar, M., Jugović, I., Puzić, S., Marušić, I., Košutić, I. & Matić, J. (2019) Učeničke socio-emocionalne kompetencije i stavovi prema imigrantima. U: Jelić, M. & Tomas, J. (ur.)24. dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Mornar, Mirta and Jugovi\'{c}, Ivana and Puzi\'{c}, Sa\v{s}a and Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Ko\v{s}uti\'{c}, Iva and Mati\'{c}, Jelena}, year = {2019}, pages = {110-110}, keywords = {socio-emocionalne kompetencije, stavovi prema imigrantima, empatija, u\v{c}enici}, title = {U\v{c}eni\v{c}ke socio-emocionalne kompetencije i stavovi prema imigrantima}, keyword = {socio-emocionalne kompetencije, stavovi prema imigrantima, empatija, u\v{c}enici}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mornar, Mirta and Jugovi\'{c}, Ivana and Puzi\'{c}, Sa\v{s}a and Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Ko\v{s}uti\'{c}, Iva and Mati\'{c}, Jelena}, year = {2019}, pages = {110-110}, keywords = {social-emotional competencies, attitudes towards immigrants, empathy, students}, title = {Students' social and emotional competencies and attitudes towards immigrants}, keyword = {social-emotional competencies, attitudes towards immigrants, empathy, students}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font