Pregled bibliografske jedinice broj: 998200
Mediji i demokracija: između normativne teorije i komunikacijske prakse
Mediji i demokracija: između normativne teorije i komunikacijske prakse // Uloga medija u normalizaciji odnosa na zapadnom Balkanu / Valić Nedeljković, Dubravka ; Sremac, Srđan ; Knežević, Nikola ; Gruhonjić, Dinko (ur.).
Novi Sad: Centar za istraživanje religije, politike i društva Novi Sad, 2014. str. 51-71
CROSBI ID: 998200 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mediji i demokracija: između normativne teorije i
komunikacijske prakse
(Media and Democracy: Between Normative Theory and
Communicative Practices)
Autori
Popović, Helena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Uloga medija u normalizaciji odnosa na zapadnom Balkanu
Urednik/ci
Valić Nedeljković, Dubravka ; Sremac, Srđan ; Knežević, Nikola ; Gruhonjić, Dinko
Izdavač
Centar za istraživanje religije, politike i društva Novi Sad
Grad
Novi Sad
Godina
2014
Raspon stranica
51-71
ISBN
978-86-6065-263-0
Ključne riječi
normativna medijska teorija ; teorija društvene odgovornosti ; političke kampanje ; tisak ; tekstualna analiza
(Normative Media Theory ; Social Responsibility Theory ; Political Campaigning ; Press ; Textual Analysis)
Sažetak
Normativne medijske teorije, između ostalog, definiraju ulogu medija u demokratskim sustavima. Iako se uloga medija mijenja ovisno o modelu demokracije koji se zagovara, redovito se poseban značaj pridaje ulozi medija da informiraju građane o temama od javnog značaja. Važna društvena praksa u kojoj možda najviše dolazi do izražaja uloga medija u gore navedenom smislu jesu parlamentarni izbori, gdje su očekivanja od medija posebno visoka. Stoga se u radu analiziraju intervjui sa stranačkim kandidatima i kandidatkinjama objavljeni u hrvatskim dnevnim novinama Večernji list i Jutarnji list, te političkim tjednicima Globus i Nacional, tijekom službenih kampanja za parlamentarne izbore u Hrvatskoj 2003, 2007. i 2011. U istraživanju se primjenjuje tekstualna analiza koja uključuje medijsko izvještavanje o izborima kao oblik diskurzivne prakse te analiza konkretnog teksta u formi novinarskih intervjua s kandidatima i kandidatkinjama. Cilj je istraživanja usporediti dominantne vrijednosti koje se pojavljuju u normativnoj teoriji društvene odgovornosti – posebno one karakteristike koje se odnose na ulogu medija u davanju informacija te stavljanje tema od javnog značaja na agendu u vrijeme parlamentarnih izbora – sa stvarnim komunikacijskim praksama koje se pojavljuju u hrvatskom tisku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija