Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 997949

Filozofije i sociologije u obrazovanju odgojitelja i učitelja u Čakovcu


Tomić, Draženko
Filozofije i sociologije u obrazovanju odgojitelja i učitelja u Čakovcu // 100/140 : (100 godina nastave na hrvatskom jeziku i 140 godina od osnutka Učiteljske škole u Čakovcu) - zbornik / Legac, Vladimir ; Mikulan, Krunoslav (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 159-163


CROSBI ID: 997949 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Filozofije i sociologije u obrazovanju odgojitelja i učitelja u Čakovcu
(Philosophy and Sociology in Educating Teachers in Čakovec)

Autori
Tomić, Draženko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
100/140 : (100 godina nastave na hrvatskom jeziku i 140 godina od osnutka Učiteljske škole u Čakovcu) - zbornik

Urednik/ci
Legac, Vladimir ; Mikulan, Krunoslav

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2019

Raspon stranica
159-163

ISBN
978-953-8115-60-8

Ključne riječi
Filozofija odgoja, sociologija, Čakovec
(Philosophy of education, Sociology, Čakovec)

Sažetak
U doba kad prirodna i tehnička područja ljudskog znanja uzimaju sve više prostora u nastavnim kurikulima, filozofske i sociološke odgojno-obrazovne discipline još uvijek traju u programima visokoškolske izobrazbe učitelja i odgojitelja: filozofija odgoja, etika i sociologija obrazovanja. Ti, po nekim mišljenjima propedeutički kolegiji, u vrtićkoj i nastavnoj praksi su nezaobilazni kad se radi o formativnoj dimenziji samog učitelja i odgojitelja, pa posredno, i o svim onim implicitnim pojavama obuhvaćenim pojmom skriveni kurikul. Odgoj u svojoj biti vrednovanje (dobro - loše), a vrednovanje se obavlja prema nekim vrednotama (čim se bavi filozofska disciplina aksiologija) ; odgoj je i normiranje, pa i uspostavljanje nekog ćudorednog poretka (etika) ; odgoj podrazumijeva i neke spoznajne procese (noetika) ; odgoj ima veze s lijepim kao takvim (estetika) a ne bi mu trebala biti strana ni logika. Dakle, filozofija kao filozofija odgoja uz sagledavanje sveg onog što odgoj jest i što može postati, vrši kao filozofija kritičko i kreativno promišljanje implicitnih i eksplicitnih odgojnih sadržaja, analiziranje pojmovlja u odgojnim znanostima i sintetiziranje spoznaja iz različitih odgojnih znanosti. Tako kolegij Filozofija odgoja kroz filozofski pristup odgojnoj problematici stvara početni okvir za razvoj profesionalne odgojiteljeve/učiteljeve autonomije i refleksivne odgojne prakse kako bi ga osposobila za promišljanje i unaprjeđivanje odgoja u njegovoj konkretnosti (ciljevi kolegija). Kolegij se realizira u drugoj godini Učiteljskog i Odgojiteljskog studija s po dva sata predavanja i dva seminara. K tom, u diplomskom studiju odgojitelja, kolegij Etika pruža pregled i analizu glavnih pojmova etike i moralnog vrednovanja pitanja odgoja i obrazovanja. Sociologija obrazovanja se realizira u trećoj godini Učiteljskog studija kako bi studenti bili sposobni fenomene iz područja školstva smjestiti u pripadajuća društvena okružja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Draženko Tomić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Tomić, Draženko
Filozofije i sociologije u obrazovanju odgojitelja i učitelja u Čakovcu // 100/140 : (100 godina nastave na hrvatskom jeziku i 140 godina od osnutka Učiteljske škole u Čakovcu) - zbornik / Legac, Vladimir ; Mikulan, Krunoslav (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 159-163
Tomić, D. (2019) Filozofije i sociologije u obrazovanju odgojitelja i učitelja u Čakovcu. U: Legac, V. & Mikulan, K. (ur.) 100/140 : (100 godina nastave na hrvatskom jeziku i 140 godina od osnutka Učiteljske škole u Čakovcu) - zbornik. Zagreb, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 159-163.
@inbook{inbook, author = {Tomi\'{c}, Dra\v{z}enko}, year = {2019}, pages = {159-163}, keywords = {Filozofija odgoja, sociologija, \v{C}akovec}, isbn = {978-953-8115-60-8}, title = {Filozofije i sociologije u obrazovanju odgojitelja i u\v{c}itelja u \v{C}akovcu}, keyword = {Filozofija odgoja, sociologija, \v{C}akovec}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Tomi\'{c}, Dra\v{z}enko}, year = {2019}, pages = {159-163}, keywords = {Philosophy of education, Sociology, \v{C}akovec}, isbn = {978-953-8115-60-8}, title = {Philosophy and Sociology in Educating Teachers in \v{C}akovec}, keyword = {Philosophy of education, Sociology, \v{C}akovec}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font