Pregled bibliografske jedinice broj: 996914
Motivacijska uvjerenja, ustrajnost i uključenost u matematiku kod učenika različitih gimnazijskih smjerova
Motivacijska uvjerenja, ustrajnost i uključenost u matematiku kod učenika različitih gimnazijskih smjerova // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 116-116 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 996914 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacijska uvjerenja, ustrajnost i uključenost u matematiku kod učenika različitih gimnazijskih smjerova
(Motivational Beliefs, Grit, and Engagement in Mathematics in Students of Different High Schools)
Autori
Pavlin-Bernardić, Nina ; Putarek, Vanja ; Pervan, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
24. Dani Ramira i Zorana Bujasa
/ Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 116-116
Skup
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ustrajnost ; ciljevi postignuća ; subjektivna vrijednost ; uključenost ; matematika
(grit ; achievement goals ; subjective task value ; engagement ; mathematics)
Sažetak
Prema Teoriji očekivanja i vrijednosti (Eccles i sur., 1983 ; Wigfield i Eccles, 2000), socijalni kontekst, kognitivni procesi i motivacijska uvjerenja su prediktori različitih ponašanja u školskom kontekstu, kao što su školsko postignuće, uključenost u nastavu i učenje te ustrajnost. No, dosadašnja istraživanja u okviru ovog pristupa rjeđe su se bavila ustrajnošću kao kriterijskom varijablom. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati razlike između učenika koji pohađaju različite gimnazijske smjerove u motivacijskim varijablama vezanim uz matematiku (ciljevima postignuća, subjektivnoj vrijednosti matematike i samoefikasnosti u matematici), njihovoj ustrajnosti i uključenosti u učenje i nastavu ovog predmeta. Uz to, cilj je bio ispitati jesu li subjektivna vrijednost zadatka i samoefikasnost medijatori u odnosu između ciljeva postignuća i različitih vrsta uključenosti te ustrajnosti. U istraživanju je sudjelovalo 392 učenika trećih razreda prirodoslovno-matematičkih, općih i jezičnih gimnazija iz Zagreba. Primijenjene su skale samoprocjene za navedene varijable. Pokazalo se da učenici prirodoslovno-matematičkih gimnazija imaju više rezultate na emocionalnoj uključenosti, samoefikasnosti i subjektivnoj vrijednosti matematike od učenika općih i jezičnih gimnazija, kao i u ciljevima ovladavanja putem uključivanja i izbjegavanja te ciljevima izvedbe putem uključivanja. Nadalje, učenici prirodoslovno-matematičkih i općih gimnazija bihevioralno i kognitivno su uključeniji od učenika jezičnih gimnazija. U ustrajnosti nisu dobivene značajne razlike s obzirom na vrstu gimnazijskog usmjerenja. Vrijednost zadatka i samoefikasnost su medijatori između svih ciljeva postignuća (osim cilja izvedbe putem izbjegavanja) i različitih oblika uključenosti i ustrajnosti. Nisu dobivene razlike u pristajanju modela za uzorke učenika iz različitih škola
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb