Pregled bibliografske jedinice broj: 996695
Kršćanski odgoj između pedagogizacije i kerigmatizacije
Kršćanski odgoj između pedagogizacije i kerigmatizacije // 50. obljetnica svečanog otvaranja i početka Drugoga vatikanskog koncila (1962. - 2012.. Zbornik radova teološkog simpozija održanog u Zagrebu od 15. do 17. studenoga 2012. / Matulić, Tonči ; Cifrak, Mario ; Razum, Ružica ; Malović, Nenad ; Filić, Andrea (ur.).
Zagreb: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Kršćanska sadašnjost ; Glas Koncila, 2015. str. 431-444
CROSBI ID: 996695 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kršćanski odgoj između pedagogizacije i kerigmatizacije
(Christian Education between Pedagogization and Kerygmatization)
Autori
Mandarić, Valentina Blaženka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
50. obljetnica svečanog otvaranja i početka Drugoga vatikanskog koncila (1962. - 2012.. Zbornik radova teološkog simpozija održanog u Zagrebu od 15. do 17. studenoga 2012.
Urednik/ci
Matulić, Tonči ; Cifrak, Mario ; Razum, Ružica ; Malović, Nenad ; Filić, Andrea
Izdavač
Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Kršćanska sadašnjost ; Glas Koncila
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
431-444
ISBN
978-953-11-0955-0
Ključne riječi
kršćanski odgoj ; kateheza ; katehetska obnova ; katekizam ; sadržaj kateheze ; metoda ; kerigmatska katheza
(Christian education ; catechesis ; catechetical renewal ; catechism ; contents of catechesis ; method ; kerygmatic catechesis)
Sažetak
Autor kroz analizu nekih prijekoncilskih dokumenata iznosi viđenje kršćanskog odgoja u tom razdoblju. U kratkom opisu kršćanskog odgoja upućuje na temeljne aktere općenito u odgoju, pa tako i kršćanskom: obitelj, Crkvu i društvo. Važan katehetski zamah dogodio se potkraj XIX. i početkom XX. stoljeća, unutar kojega trijumfira katekizam kao metoda i sadržaj. Katehetska obnova osobito je osnažena objavom dvaju dokumenata: Acrebo nimis i Provido sane. Autor kroz shematski prikaz donosi presjek povijesnog razvoja kateheze od 1870. do 1979. godine. Katehetska obnova odvijala se u dva smjera. Pod utjecajem humanističkih znanosti, u katehezi sve važnije mjesto zadobiva metoda. Autor kao primjer navodi Münchensku metodu. Osobitu pozornost posvećuje razvoju kerigmatkse kateheze, u kojoj najvažnije mjest zauzima sadržaj - kerigma. Kerigmatska katheza, i općenito obnova kateheze, izazvla je žive rasprave, osobito u nekim europskim zemljama. Autor kao primjer ističe Francusku, u kojoj je katehetska obnova naišla na otpor i kritiku, osobito od teologa "tomista". Na kraju članka autor donosi strukturalni prikaz Njemačkog katekizma iz 1955. godine u kojemu se može jasno uočiti novosti na području kateheze uoči početka Drugoga vatikanskog koncila. Autor smatra da je razvoj kateheze uvijek imao svoje dvostruko uporište: teološko ipedagoško, i to s izmjeničnim naglascima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija