Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 996695

Kršćanski odgoj između pedagogizacije i kerigmatizacije


Mandarić, Valentina Blaženka
Kršćanski odgoj između pedagogizacije i kerigmatizacije // 50. obljetnica svečanog otvaranja i početka Drugoga vatikanskog koncila (1962. - 2012.. Zbornik radova teološkog simpozija održanog u Zagrebu od 15. do 17. studenoga 2012. / Matulić, Tonči ; Cifrak, Mario ; Razum, Ružica ; Malović, Nenad ; Filić, Andrea (ur.).
Zagreb: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Kršćanska sadašnjost ; Glas Koncila, 2015. str. 431-444


CROSBI ID: 996695 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kršćanski odgoj između pedagogizacije i kerigmatizacije
(Christian Education between Pedagogization and Kerygmatization)

Autori
Mandarić, Valentina Blaženka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
50. obljetnica svečanog otvaranja i početka Drugoga vatikanskog koncila (1962. - 2012.. Zbornik radova teološkog simpozija održanog u Zagrebu od 15. do 17. studenoga 2012.

Urednik/ci
Matulić, Tonči ; Cifrak, Mario ; Razum, Ružica ; Malović, Nenad ; Filić, Andrea

Izdavač
Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Kršćanska sadašnjost ; Glas Koncila

Grad
Zagreb

Godina
2015

Raspon stranica
431-444

ISBN
978-953-11-0955-0

Ključne riječi
kršćanski odgoj ; kateheza ; katehetska obnova ; katekizam ; sadržaj kateheze ; metoda ; kerigmatska katheza
(Christian education ; catechesis ; catechetical renewal ; catechism ; contents of catechesis ; method ; kerygmatic catechesis)

Sažetak
Autor kroz analizu nekih prijekoncilskih dokumenata iznosi viđenje kršćanskog odgoja u tom razdoblju. U kratkom opisu kršćanskog odgoja upućuje na temeljne aktere općenito u odgoju, pa tako i kršćanskom: obitelj, Crkvu i društvo. Važan katehetski zamah dogodio se potkraj XIX. i početkom XX. stoljeća, unutar kojega trijumfira katekizam kao metoda i sadržaj. Katehetska obnova osobito je osnažena objavom dvaju dokumenata: Acrebo nimis i Provido sane. Autor kroz shematski prikaz donosi presjek povijesnog razvoja kateheze od 1870. do 1979. godine. Katehetska obnova odvijala se u dva smjera. Pod utjecajem humanističkih znanosti, u katehezi sve važnije mjesto zadobiva metoda. Autor kao primjer navodi Münchensku metodu. Osobitu pozornost posvećuje razvoju kerigmatkse kateheze, u kojoj najvažnije mjest zauzima sadržaj - kerigma. Kerigmatska katheza, i općenito obnova kateheze, izazvla je žive rasprave, osobito u nekim europskim zemljama. Autor kao primjer ističe Francusku, u kojoj je katehetska obnova naišla na otpor i kritiku, osobito od teologa "tomista". Na kraju članka autor donosi strukturalni prikaz Njemačkog katekizma iz 1955. godine u kojemu se može jasno uočiti novosti na području kateheze uoči početka Drugoga vatikanskog koncila. Autor smatra da je razvoj kateheze uvijek imao svoje dvostruko uporište: teološko ipedagoško, i to s izmjeničnim naglascima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Blaženka Mandarić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mandarić, Valentina Blaženka
Kršćanski odgoj između pedagogizacije i kerigmatizacije // 50. obljetnica svečanog otvaranja i početka Drugoga vatikanskog koncila (1962. - 2012.. Zbornik radova teološkog simpozija održanog u Zagrebu od 15. do 17. studenoga 2012. / Matulić, Tonči ; Cifrak, Mario ; Razum, Ružica ; Malović, Nenad ; Filić, Andrea (ur.).
Zagreb: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Kršćanska sadašnjost ; Glas Koncila, 2015. str. 431-444
Mandarić, V. (2015) Kršćanski odgoj između pedagogizacije i kerigmatizacije. U: Matulić, T., Cifrak, M., Razum, R., Malović, N. & Filić, A. (ur.) 50. obljetnica svečanog otvaranja i početka Drugoga vatikanskog koncila (1962. - 2012.. Zbornik radova teološkog simpozija održanog u Zagrebu od 15. do 17. studenoga 2012.. Zagreb, Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Kršćanska sadašnjost ; Glas Koncila, str. 431-444.
@inbook{inbook, author = {Mandari\'{c}, Valentina Bla\v{z}enka}, year = {2015}, pages = {431-444}, keywords = {kr\v{s}\'{c}anski odgoj, kateheza, katehetska obnova, katekizam, sadr\v{z}aj kateheze, metoda, kerigmatska katheza}, isbn = {978-953-11-0955-0}, title = {Kr\v{s}\'{c}anski odgoj izme\dju pedagogizacije i kerigmatizacije}, keyword = {kr\v{s}\'{c}anski odgoj, kateheza, katehetska obnova, katekizam, sadr\v{z}aj kateheze, metoda, kerigmatska katheza}, publisher = {Katoli\v{c}ki bogoslovni fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Kr\v{s}\'{c}anska sada\v{s}njost ; Glas Koncila}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Mandari\'{c}, Valentina Bla\v{z}enka}, year = {2015}, pages = {431-444}, keywords = {Christian education, catechesis, catechetical renewal, catechism, contents of catechesis, method, kerygmatic catechesis}, isbn = {978-953-11-0955-0}, title = {Christian Education between Pedagogization and Kerygmatization}, keyword = {Christian education, catechesis, catechetical renewal, catechism, contents of catechesis, method, kerygmatic catechesis}, publisher = {Katoli\v{c}ki bogoslovni fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Kr\v{s}\'{c}anska sada\v{s}njost ; Glas Koncila}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font