Pregled bibliografske jedinice broj: 996425
Poimanje nastavničke profesije – očekivanja, želje i izazovi koje uočavaju studenti nastavničkog usmjerenja
Poimanje nastavničke profesije – očekivanja, želje i izazovi koje uočavaju studenti nastavničkog usmjerenja // Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih doktorskih studija pedagogije i obrazovnih znanosti DOKON 2018.: Knjiga sažetaka (e-izdanje) / Kovač, V. ; Ledić, J. ; Kušić, S. (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019. str. 19-20 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 996425 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poimanje nastavničke profesije – očekivanja, želje i izazovi koje uočavaju studenti nastavničkog usmjerenja
(Understanding the teaching profession - the expectations, the desires and the challenges noticed by the students of the teaching studies)
Autori
Kunac, Sani
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih doktorskih studija pedagogije i obrazovnih znanosti DOKON 2018.: Knjiga sažetaka (e-izdanje)
/ Kovač, V. ; Ledić, J. ; Kušić, S. - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019, 19-20
ISBN
978-953-7975-81-4
Skup
Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih doktorskih studija pedagogije i obrazovnih znanosti (DOKON 2018)
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 18.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastavnička profesija ; obrazovanje ; odgoj ; studenti ; vrijednosti
(teaching profession ; education ; upbringing ; students ; values)
Sažetak
Nastavnici su temelj i jedni od najznačajnijih nositelja cjelokupnog odgojno-obrazovnog sustava. Tijekom nastave oni ostvaruju neposredan kontakt s učenicima te znatno utječu na znanja koja će učenici steći, vrijednosti i stavove koje će usvojiti te vještine i sposobnosti, odnosno kompetencije koje će razviti. Na što će se nastavnici najviše usmjeriti u svojem radu uvelike ovisi o tome kako poimaju svoju ulogu, koje stavove, znanja i umijeća imaju u vezi sa svojim, u najširem smislu shvaćenim, pedagoškim djelovanjem te što smatraju svojim najvažnijim ciljem u odnosu na učenike. Studenti nastavničkih usmjerenja, tj. budući nastavnici, budućnost su svakog odgojno-obrazovnog sustava pa tako i našeg. Stoga je važno ispitati kako oni poimaju svoju buduću profesionalnu ulogu. Ovim se istraživanjem nastojalo ispitati kako studenti nastavničkog usmjerenja poimaju ulogu nastavnika, kakvi nastavnici oni žele biti te koje izazove očekuju u svojem budućem radu. U istraživanju je sudjelovalo 48 studenata Filozofskog fakulteta, Sveučilišta u Splitu, 1. godine diplomskog studija nastavničkog usmjerenja (različite kombinacije studijskih grupa – Hrvatski jezik i književnost, Engleski jezik i književnost, Talijanski jezik i književnost, Povijest, Povijest umjetnosti i Filozofija). Analizirani su odgovori studenata(kvalitativna analiza i kvantitativni prikaz kategorija odgovora) na 3 pitanja otvorenoga tipa na koja su odgovarali u anketnom upitniku na prvome satu seminara Osnova pedagogije (kraj veljače 2018. godine). Odgovori su prvo kategorizirani s obzirom na teme koje su se učestalo pojavljivale u odgovorima studenata, a potom je obavljena dubinska analiza sadržaja te je opisano poimanje nastavničke uloge kroz elemente koji su prepoznati u odgovorima studenata. Radi boljeg razumijevanja kako studenti poimaju ulogu nastavnika i koja ponašanja smatraju poželjnima prikazani su i njihovi odgovori o tome kakvi nastavnici oni žele biti, a da bi im fakultet mogao ponuditi kvalitetnu pripremu i pomoć u izgradnji njihovog profesionalnog identiteta ispitani su, a potom i prikazani, odgovori studenata o izazovima koje očekuju u svojem radu. Rezultati istraživanja pokazuju da studenti uočavaju i odgojnu (N=35) i obrazovnu (N=41) ulogu nastavnika, kao i ulogu nastavnika u osposobljavanju učenika (N=12).U odgovoru na pitanje kakvi nastavnici oni žele biti najčešće su spominjali različite pedagoške kompetencije nastavnika (N=38) te didaktičke kompetencije (N=22). Što se tiče izazova koje očekuju u svojem budućem radu izdvojeno je nekoliko kategorija odgovora, a najviše odgovora pripada kategoriji o pristupu učenicima (osobito onima s problemima u ponašanju i/ili učenju) te odnosu s roditeljima. Naglašene su implikacije koje rezultati ovoga istraživanja mogu imati za kolegije koji su usmjereni na uvođenje studenata u pedagošku problematiku i pripremu za budući nastavni rad.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija