Pregled bibliografske jedinice broj: 996413
Učenička percepcija rodnih stereotipa
Učenička percepcija rodnih stereotipa, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 996413 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenička percepcija rodnih stereotipa
(Pupils’ perception of gender stereotypes)
Autori
Dunda, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.11
Godina
2013
Stranica
32
Mentor
Pavin Ivanec, Tea
Ključne riječi
rodni stereotipi, spol, rod, rodna uloga
(gender stereotypes, sex, gender, gender role)
Sažetak
Razvoj rodnih stereotipa veoma je bitan za pojedinca, ali i društvo jer oni odražavaju odnose između žena i muškaraca u društvu. Dječja percepcija rodnih stereotipa ovisi o mnogim činiteljima, a neki od njih su roditelji, učitelji, njihovi vršnjaci, mediji i društvo u kojem žive. Namjera ovog rada je istražiti postoji li razlika između dječaka i djevojčica u izraženosti rodnih stereotipa, te postoji li sklonost ka izboru rodno tipičnih slobodnih aktivnosti i rodno tipičnih zanimanja. Istraživanje je pokazalo da ispitani učenici imaju različite stavove o rodnim ulogama. Kao što je i očekivano, postoji razlika između dječaka i djevojčica. Rezultati pokazuju kako dječaci postižu u prosjeku veći rezultat na skali rodnih stereotipa što ukazuje na veću izraženost rodnih stereotipa nego kod djevojčica. Nadalje, rezultati su pokazali kako su dječaci skloniji odabiru rodno tipičnih zanimanja nego djevojčice. Čak 91% dječaka (od ukupnog broja dječaka) odabire rodno tipična zanimanja, dok u usporedbi s njima to čini samo 23% djevojčica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija