Pregled bibliografske jedinice broj: 996411
Suočavanje sa stresom zbog loše ocjene
Suočavanje sa stresom zbog loše ocjene, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 996411 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suočavanje sa stresom zbog loše ocjene
(Strategies of coping with stress caused by school failure)
Autori
Škulec, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.11
Godina
2013
Stranica
35
Mentor
Pavin Ivanec, Tea
Ključne riječi
loša ocjena, strah od ispitivanja, strategije suočavanja sa stresom, učenik
(poor grades, test anxiety, coping with stress, pupil)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je dobiti uvid u načine na koji se učenici suočavaju sa stresom zbog loše ocjene te u izraženost straha od ispitivanja među učenicima. Za istraživanje strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene, uz dopuštenje autorica, korišten je prilagođen upitnik „Strategije suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u školi“ (Brdar i Rijavec, 1997). Ispitivani su učenici četvrtih razreda osnovne škole. Uzorak je 144 (70 djevojčica i 74 dječaka). Faktorskom analizom izdvojeno je pet očekivanih strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene: zaboravljanje, samookrivljavanje, rješavanje problema, traženje socijalne podrške i ljutnja. Naknadnim testiranjem razlika u zastupljenosti pojedinih strategija za suočavanje sa stresom zbog loše ocjene utvrđeno je kako su učenici najmanje skloni strategiji suočavanja ljutnjom, nešto više su skloniji traženju socijalne podrške, zatim samookrivljavanju te zaboravljanju, a najskloniji su strategiji suočavanja rješavanjem problema. Dodatnom analizom utvrđeno je kako značajna razlika u izraženosti pojedinih strategija suočavanja s lošom ocjenom postoji samo u slučaju suočavanja traženjem socijalne podrške, pri čemu su djevojčice više sklonije toj strategiji nego dječaci. Sve ostale ispitane strategije suočavanja su podjednako zastupljene i među dječacima i među djevojčicama. Učenici koji su sudjelovali u ovom istraživanju iskazuju umjereno nisku razinu straha od ispitivanja pri čemu između dječaka i djevojčica nema razlike u izraženosti straha od ispitivanja. Učenici koji se više boje ispitivanja su češće skloni strategijama zaboravljanja, samookrivljavanja, traženja socijalne podrške i ljutnje na druge. U odnosu na učenike s lošijim ocjenama, učenici koji imaju bolje ocjene su skloniji usmjeravanju na rješavanje problema kada dobiju lošu ocjenu, a manje skloni raspravljanju o tome sa drugima te ljutnji na druge. Također, rezultati pokazuju kako su učenici koji vole učiti, u odnosu na one koji ne vole, skloniji strategiji suočavanja rješavanjem problema, a također se i manje boje ispitivanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)