Pregled bibliografske jedinice broj: 995648
Osobine ličnosti učenika, strategije samoregulacije učenja, obrazovna razina i rod kao prediktori akademskog uspjeha
Osobine ličnosti učenika, strategije samoregulacije učenja, obrazovna razina i rod kao prediktori akademskog uspjeha // 24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019) / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb, 2019. str. 113-113 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 995648 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobine ličnosti učenika, strategije samoregulacije učenja, obrazovna razina i rod kao prediktori akademskog uspjeha
(Characteristics of Student's Personality, Learning Self-Regulation Strategy, Educational Level and Gender as Academic Success Predictors)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Tatalović Vorkapić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
osobine ličnosti, strategije samoregulacije učenja, obrazovna razina, dob, objektivno i subjektivno akademsko postignuće
(personality traits, self-regulation of learning strategies, educational level, age, objective and subjective academic achievement)
Sažetak
Cijeli niz istraživanja potvrđuje povezanost između osobina ličnosti, samoregulacije učenja i akademskog postignuća, iako ove povezanosti nisu jednostavne. Osobine ličnosti važni su prediktori objašnjenja samoregulacije učenja, a i jedni i drugi važni su prediktori objašnjenja objektivnog i subjektivnog akademskog postignuća. U ovom istraživanju osnovni cilj je bio ustanoviti kako osobine ličnosti (prema Big Five modelu), kognitivne strategije samoregulacije učenja, strategije suočavanja sa školskim neuspjehom i strategije traženja socijalne podrške, različita obrazovna razina i rod učenika (kao prediktori) objašnjavaju objektivno i subjektivno akademsko postignuće (kao kriteriji). U istraživanju je sudjelovalo 457 učenika 6. i 8. razreda osnovne škole i 2. razreda srednje škole iz 4 osnovne i 3 srednje škole u RH. Rezultati pokazuju da su osobine ličnosti (osim Neuroticizma), kao i adaptivne strategije samoregulacije učenja i strategije suočavanja sa školskim neuspjehom umjereno pozitivno povezane kako s objektivnim, tako i sa subjektivnim akademskim postignućem. Obrazovna razina negativno je povezana s adaptivnim strategijama učenja i suočavanja sa školskim neuspjehom te s njenim porastom pada objektivan i subjektivan akademski uspjeh. Savjesnost je značajan pozitivan prediktor objektivnog akademskog uspjeha, a Ugodnost zadovoljstva školom. Svi prediktori zajedno uspjeli su objasniti 29 % objektivnog i 18 % subjektivnog akademskog uspjeha. Očekivano, veći objektivan akademski uspjeh povezan je s većim zadovoljstvom školom. Otvorenost, Savjesnost, Ekstraverzija i Ugodnost pozitivno su povezani s adaptivnim strategijama učenja i suočavanja sa školskim neuspjehom, kao i strategijama traženja instrumentalne i/ili emocionalne podrške od prijatelja, roditelja ili nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru,
Sveučilište u Rijeci