Pregled bibliografske jedinice broj: 994983
Problemsko učenje u obrazovanju odraslih
Problemsko učenje u obrazovanju odraslih // Zbornik radova 8. Međunarodne konferencije o obrazovanju odraslih: Upravljanje kvalitetom u obrazovanju odraslih / Rajić, Višnja ; Kušić, Siniša (ur.).
Zagreb, 2018. str. 104-111 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 994983 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Problemsko učenje u obrazovanju odraslih
(Problem – based learning in adult education)
Autori
Koludrović, Morana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 8. Međunarodne konferencije o obrazovanju odraslih: Upravljanje kvalitetom u obrazovanju odraslih
/ Rajić, Višnja ; Kušić, Siniša - Zagreb, 2018, 104-111
ISBN
978-953-8065-17-0
Skup
8. međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih: Upravljanje kvalitetom u obrazovanju odraslih = 8th International Conference on Adult Education: Quality Management in Adult Education
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.11.2018. - 02.12.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obrazovanje odraslih ; problemsko učenje ; nastava usmjerena na pojedinca
(adult education ; problem - based learning ; student - centered learning)
Sažetak
Brojnim je dosadašnjim istraživanjima utvrđeno da su odrasli motiviraniji za učenje kada je nastavni sadržaj povezan s njihovim ranijim iskustvima i primjenjiv u stvarnim životnim situacijama, kada se uvažavaju individualne razlike (dob, stilovi učenja, predznanja, navike i stavovi) odraslih učenika, kada ih se potiče na iskustveno, aktivno i samousmjereno učenje te kada je ozračje za učenje pozitivno i afirmativno (Schaie i Willis, 2001 ; Knowles i sur., 2005 ; Effective adult learning, 2014 ; Spalding, 2014 ; Brockett, 2015). Primjenom strategije problemskog učenja upravo se omogućuje sve navedeno te se stoga primjena te strategije čini iznimno korisnom u obrazovanju odraslih. Problemsko učenje cjelovita je strategija aktivnog učenja utemeljena na suvremenoj paradigmi organiziranja nastavnog procesa. U današnjem obliku počela se primjenjivati sedamdesetih godina prošlog stoljeća u visokoškolskoj nastavi (Barrows i Tamblyn, 1980 ; Boud i Feletti, 1997). Glavne odrednice problemskog učenja su organiziranje nastave usmjerene na pojedinca umjesto na sadržaj pri čemu je važno uvažavanje ranijih iskustava i znanja. Problemsko učenje je strukturirano tako da omogućava pozitivno nastavno ozračje putem rada u manjim grupama. Zadani problem mora biti relevantan u stvarnom okružju, poticati na odgovornost, samousmjereno učenje, suradnju i kritičko mišljenje dok nastavnik ima ulogu facilitatora a ne predavača. Rezultati primjene problemskog učenja u visokoškolskom obrazovanju upućuju na veću motiviranost studenata pri učenju, bolju kvalitetu stečenih znanja, veću samoefikasnost te dobrobit studenata (Bridges i Hallinger, 1997 ; Hmelo – Silver, 2004 ; Hmelo – Silver i sur., 2004 ; Tan, 2009 ; Koludrović, 2013). Stoga je glavna namjera ovoga rada analizirati mogućnosti primjene problemskog učenja u obrazovanju odraslih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)