Pregled bibliografske jedinice broj: 993910
Kurikulum alternativnog IB koncepta: prilog razvoju kurikuluma suvremene škole
Kurikulum alternativnog IB koncepta: prilog razvoju kurikuluma suvremene škole // Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije / Prskalo, Ivan ; Braičić, Zdenko ; Badrić, Marko (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. 2809, 10 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 993910 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikulum alternativnog IB koncepta: prilog razvoju kurikuluma suvremene škole
(Alternative education concept IB: contribution to the development of the modern school curriculum)
Autori
Gusić, Matea ; Tot, Daria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije
/ Prskalo, Ivan ; Braičić, Zdenko ; Badrić, Marko - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018
ISBN
978-953-8115-53-0
Skup
17. Dani Mate Demarina: Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije
Mjesto i datum
Petrinja, Hrvatska, 07.06.2018. - 08.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
alternativni obrazovni koncepti, hrvatski obrazovni sustav, International Baccalauerate, nastava matematike
(alternative education, Croatian education system, Interneational Baccalauerate, mathematics education)
Sažetak
Hrvatski odgojno-obrazovni sustav na meti je kritika gotovo dva desetljeća. Kao glavni nedostatci navode se orijentiranost sustava programu umjesto učeniku te preveliki naglasak na obavezne predmete s posljedicom nedostatka izbornosti. Često se ističe da aktualni obrazovni sustav ne omogućava razvoj učenika usmjerenog budućnosti, odnosno učenika sposobnog za rješavanje problema i korištenje tehnologije, koji zna kako učiti. Jedna od uloga alternativnih obrazovnih koncepata ogleda se u pokušaju nadomještavanja nedostataka formalnog obrazovnog sustava. Radi toga su u radu, uz pregled osnovnih karakteristika hrvatskog obrazovnog sustava, razmatrane i karakteristike nekih alternativnih obrazovnih koncepata dostupnih u Republici Hrvatskoj. Cilj ovog rada je ponuditi prijedloge mogućih rješenja kritiziranih karakteristika hrvatskog obrazovnog sustava, pomoću primjera alternativnog obrazovnog koncepta International Baccalauerate (IB). Važnost kreiranja obrazovne okoline koja potiče samostalan učenički razvoj, suradnju i personalizaciju informacija u projektno orijentiranom učenju prikazana je na primjeru nastave matematike u IB konceptu. Analizom i usporedbom nekih elemenata kurikuluma tradicionalnog sustava i IB koncepta ističe se veza poučavanja, učenja, vrednovanja i samovrednovanja. Razmatra se uloga suvremene obrazovne tehnologije kao one koja podržava otvoreno obrazovanje kroz dijagnozu individualiziranog poučavanja, kooperativnog učenja i razvoja osobnih suradničkih vještina potrebnih u suvremenom društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb