Pregled bibliografske jedinice broj: 993872
Andragoški pristup učenju svakog učitelja u njegovu profesionalnom razvoju
Andragoški pristup učenju svakog učitelja u njegovu profesionalnom razvoju // Upravljanje kvalitetom u obrazovanju odraslih / Rajić, Višnja ; Kušić, Siniša (ur.).
Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2018. str. 83-93 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 993872 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Andragoški pristup učenju svakog učitelja u njegovu profesionalnom razvoju
(Andragogical approach to teacher learning in their professional development)
Autori
Tot, Daria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Upravljanje kvalitetom u obrazovanju odraslih
/ Rajić, Višnja ; Kušić, Siniša - Zagreb : Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2018, 83-93
ISBN
978-953-8065-17-0
Skup
8. međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih: Upravljanje kvalitetom u obrazovanju odraslih = 8th International Conference on Adult Education: Quality Management in Adult Education
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.11.2018. - 02.12.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
profesionalni razvoj učitelja ; profesionalno učenje ; vrednovanje i samovrednovanje učitelja
(professional development of teachers ; professional learning ; evaluation and self-evaluation of teachers)
Sažetak
Neki autori tumače utjecaj neoliberalizma na učitelje kao ključne resurse za "osiguravanje globalne konkurentnosti" obrazovnih ishoda zemlje (Furlong, 2013, str. 29). Način na koji se pristupa profesionalnom učenju učitelja i njihovom profesionalnom rastu i razvoju usmjeren je na školski kontekst pružajući pritom slobodu svakoj školi da se skrbi o vlastitom učenju. Istovremeno se postavljaju standardi za učitelje (u nekim su zemljama uspostavljeni, a u nekima tek predloženi i u razvoju) kojima se želi naglasiti važnost profesionalnog razvoja kao alata za promjenu ponašanja učitelja u svrhu kvalitetnog poučavanja učenika i poboljšanja ishoda učenja. Međutim, veći broj studija upozorava da učitelji koji koriste dekontekstualizirane alate za vrednovanje i samovrednovanje nastave i učenja sastavljene u obliku popisa uzimaju u obzir uži raspon problema poučavanja te je manje vjerojatno da će prisustvovati pitanjima planiranja kurikuluma i određenih relacija u odgojno-obrazovnom procesu koji su izvan konteksta takvog promatranja. Stoga se naglasak stavlja na osnaživanje učitelja za poduzimanje inicijative u prepoznavanju i djelovanju prema vlastitim individualnim potrebama. U radu se daje pregled različitih pristupa u razumijevanju profesionalnog razvoja učitelja i njihova angažmana u tom procesu kao i kritički osvrt na njegovo vrednovanje i samovrednovanje. Autorica naglašava važnost fokusiranja na povećanje učiteljskog utjecaja u okviru vlastitog profesionalnog učenja uz uvažavanje andragoškog pristupa učenju svakog učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)