Pregled bibliografske jedinice broj: 993516
Odnosi s javnošću u udrugama usmjerenima na pomoć djeci u Republici Hrvatskoj
Odnosi s javnošću u udrugama usmjerenima na pomoć djeci u Republici Hrvatskoj, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 993516 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnosi s javnošću u udrugama usmjerenima na pomoć djeci u Republici Hrvatskoj
(Public relations in associations directed towards helping children in Republic of Croatia)
Autori
Šare, Lucia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2018
Stranica
75
Mentor
Labaš, Danijel
Ključne riječi
Odnosi s javnošću ; Udruge ; Humanitarne udruge ; Neprofitne organizacije
(public relations ; association ; humanitarian organizations ; non-profit organization)
Sažetak
Služeći se odnosima s javnošću neprofitne organizacije mogu ostvariti veću vidljivost i dobar ugled koji će im olakšati stjecanje financijske potpore te pronalazak i zadrţavanje postojećih volontera. Temeljna ideja ovog istraživačkog rada je utvrditi jesu li odnosi s javnošću prepoznati u neprofitnim organizacijama, točnije u udrugama koje su usmjerene na pomoć djeci u Republici Hrvatskoj. Prvi dio rada obuhvaća određivanje odnosa s javnošću i neprofitnih organizacija. U prvom teorijskom dijelu rada nalazi se pregled „klasičnih“ teorija odnosa s javnošću, opisuju procesi upravljanja te donose definicije javnosti i javnog mišljenja kao preduvjeta za planiranje svih aktivnosti odnosa s javnošću. U daljnjem teorijskom poglavlju navedene su definicije i karakteristike neprofitnih organizacija. Isto tako, obrađeni su i analizirani podaci o udrugama u Hrvatskoj kao i rezultati istraživanja javnog mišljenja o njihovom djelovanju. Posljednji teorijski dio rada opisuje alate i tehnike odnosa s javnošću koje se koriste u neprofitnim organizacijama. Istraživački dio rada usmjeren je na ispitivanje prepoznatljivosti prakse odnosa s javnošću. Znanstveno istraţivanje provedeno je metodom polustrukturiranog produbljenog intervjua na uzorku od pet osoba zaduženih za komunikaciju u udruzi. Provedenim istraživanjem potvrđena je hipoteza kako odnosi s javnošću u neprofitnim udrugama nisu prepoznati kao ključna djelatnost koja pridonosi snaţnoj reputaciji i komunikaciji s građanima. Također, ovo istraživanje je pružilo uvid u uređenost odnosa s javnošću u udrugama, način na koji udruga komunicira sa svojim javnostima interno i eksterno, koje alate i tehnike odnosa s javnošću udruge koriste i u kojoj mjeri. Isto tako, istraživanje je ukazalo s kojim se komunikacijskim problemima udruge susreću te kako ih rješavaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti