Pregled bibliografske jedinice broj: 993214
Odgojni utjecaji i izazovi odrastanja u digitalnom vremenu
Odgojni utjecaji i izazovi odrastanja u digitalnom vremenu // Zbornik radova druge međunarodne znanstveno- stručne konferencije "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju" / Dedić Bukvić E. i Bjelan-Guska Guska, S. (ur.).
Sarajevo, 2018. str. 513-529 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 993214 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojni utjecaji i izazovi odrastanja u digitalnom vremenu
(Upbringing Impacts and Challenges of Growing up nn Digital Age)
Autori
Bilić, Vesna ; Buljan Ajelić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova druge međunarodne znanstveno- stručne konferencije "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
/ Dedić Bukvić E. i Bjelan-Guska Guska, S. - Sarajevo, 2018, 513-529
Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 05.10.2018. - 06.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odgoj, odrastanje, mediji, roditeljstvo, vršnjaci, prava djece, identitet, odnosi
(upbringing, growing up, media, parenthood, peers, children’s rights, identity, relations)
Sažetak
Odrastanje u digitalnom vremenu nudi djeci brojne pozitivne mogućnosti, ali i opasnosti za njihov zdrav razvoj i dobrobit. Internet, a osobito društvene mreže (Facebook, Instagram i sl.), snažno su transformirali svijet djetinjstva, a učinili su i odgajanje izazovnijim – čini se da je i ono doživjelo „digitalnu revoluciju“. Cilj ovog rada je na osnovu recentne literature prikazati kako moderni mediji utječu na odgoj i kako oblikuju različite dimenzije života djece i adolescenta, njihov identitet i odnose s roditeljima i vršnjacima. Uvodno se ukazuje na novi trend da roditelji na društvenim mrežama objavljuju detalje o prenatalnom životu svoje djece (snimke ultrazvuka), a nakon njihovog rođenja stvaraju profile i kreiraju njihov digitalni identitet, te pokušavaju dobiti popularnost (micromicrocelebrity), ali i ostvariti materijalnu dobit ili manipulirati. Roditelji koriste medije i kako bi djecu smirili, zabavili, nagradili ili kažnjavali, ali i kontrolirali. Mediji su i glavni izvor informacija o odgoju, iako su one često suspektne („pedagog Google“). Istraživanja sugeriraju da pretjerano korištenje medija negativno utječe na obiteljske interakcije, dinamiku i odnose roditelji-dijete. S vremenom korištenje medija postaje dominantna aktivnost djece, s primarnim ciljem komuniciranja s vršnjacima, koji u njihovim životima imaju sve važniju ulogu. Stoga se razmatra utjecaj medija na kvalitetu odnosa s vršnjacima, a ukazuje se i na negativne pojave (odbacivanje, cyberbullying). Uz odnose, analiziraju se i drugi konstrukti povezani s identitetom kao što su samootkrivanje i samopredstavljanje, socijalne usporedbe, te povratne informacije koje utječu na stvaranje slike o sebi. Digitalni život može podržavati i ometati razvoj identiteta. Zaključno se raspravlja o tome kako koristiti prednosti koje nude mediji i smanjiti loše odgojne utjecaje te kako pedagozi mogu pomoći roditeljima i djeci da se uspješnije nose s izazovima digitalnog vremena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija