Pregled bibliografske jedinice broj: 992499
Razlike u stavovima profesionalaca prema profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora oštećena vida s obzirom na djelatnu ustanovu
Razlike u stavovima profesionalaca prema profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora oštećena vida s obzirom na djelatnu ustanovu // Unapređenje kvalitete života djece i mladih - Tematski zbornik, 1. dio / Kaljača, Svetlana ; Nikolić, Milena (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2015. str. 669-680 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 992499 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u stavovima profesionalaca prema profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora oštećena vida s obzirom na djelatnu ustanovu
(Differences by proffesionals working in various institutions in attitudes toward the professional competence of visually impaired educational rehabilitators)
Autori
Runjić, Tina ; Sikirić, Dominik ; Jerković, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih - Tematski zbornik, 1. dio
/ Kaljača, Svetlana ; Nikolić, Milena - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2015, 669-680
Skup
VI međunarodna naučno-stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Mjesto i datum
Ohrid, Sjeverna Makedonija, 19.06.2015. - 21.06.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
stavovi profesionalaca ; edukacijski rehabilitatori oštećena vida ; profesionalne sposobnosti
(attitudes of the professionals ; visually impaired educational rehabilitators ; professional competence)
Sažetak
Pozitivna diskriminacija kao dio šire pozitivne politike prema osobama s invaliditetom rezultirala je između ostalog i značajnim povećanjem broja ovih osoba koje se rehabilitiraju, stječu visokoškolsko obrazovanje te u većoj mjeri zapošljavaju. Prema rezultatima istraživanja glavna prepreka uspješnom zapošljavanju osoba s invaliditetom mogu biti negativni stavovi radne okoline prema ovim osobama. Stoga se ovim istraživanjem željelo ispitati imaju li profesionalci koji rade u ustanovama koje pružaju različite vrste podrške osobama s oštećenjem vida različite stavove prema njihovim profesionalnim sposobnostima. Za prikupljanje podataka korištena su dva upitnika: Upitnik o stavovima edukacijskih rehabilitatora o profesionalnim sposobnostima edukacijskih rehabilitatora s oštećenjem vida i Upitnik o općim podacima. Uzorak ispitanika činila su šezdeset i tri (N=63) zaposlenika ustanova koje neposredno i posredno pružaju podršku osobama s oštećenjem vida: Hrvatskog saveza slijepih, Dnevnog centra za rehabilitaciju djece i mladeži Mali dom, Centra za odgoj i obrazovanje Vinko Bek, Centra za rehabilitaciju Silver i Tiflološkog muzeja. Metodom robusne diskriminacijske analize utvrđene su razlike u procjeni profesionalnih sposobnosti rehabilitatora oštećenog vida. Ekstrahirane su dvije diskriminacijske funkcije koje su u sva četiri ispitivana područja značajne. Edukacijske rehabilitatore s oštećenjem vida u sva četiri područja najbolje su ocijenili djelatnici Hrvatskog saveza slijepih i Tiflološkog muzeja. Djelatnici Vinka Beka su profesionalne sposobnosti edukacijskih rehabilitatora s oštećenjem vida procijenili boljim u različitim područjima od djelatnika Malog doma i Silvera. Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti da djelatnici različitih ustanova koje pružaju profesionalnu podršku osobama oštećenog vida različito procjenjuju profesionalne sposobnosti edukacijskih rehabilitatora oštećenog vida.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb