Pregled bibliografske jedinice broj: 992392
Modeliranje odnosa globalnog lanca opskrbe i društveno odgovornog ponašanja poduzeća
Modeliranje odnosa globalnog lanca opskrbe i društveno odgovornog ponašanja poduzeća, 2014., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet- Matematički odsjek, Zagreb
CROSBI ID: 992392 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeliranje odnosa globalnog lanca opskrbe i društveno odgovornog ponašanja poduzeća
(Modeling of the global supply chain and corporate social responsibility)
Autori
Prijaković (Krčmar), Simona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet- Matematički odsjek
Mjesto
Zagreb
Datum
22.09
Godina
2014
Stranica
41
Mentor
Šorić, Kristina
Ključne riječi
mrežni globalni lanac opskrbe ; društvena odgovornost poduzeća ; model višekriterijskog odlučivanja
(global supply chain network ; corporate social responsibility ; model multiple criteria decision making behavior)
Sažetak
Rastuća konkurencija, isticanje učinkovitosti, smanjenje troškova i zadovoljena potražnja potrošača donijeli su nove izazove za poduzeća na globalnom tržištu posebno u području održivosti okoliša i društveno odgovornog ponašanja poduzeća. Poduzeća i lanci opskrbe povećavaju postojeću globalizaciju, dok slobodna trgovina može dovesti do rasta globalnog onečišćenja. Iskazali smo teoretski okvir za modeliranje, analizu i računanje rješenja mrežnog globalnog lanca opskrbe s uključenom društvenom odgovornošću poduzeća. Model višekriterijskog odlučivanja ponašanja raznih donositelja odluka uključuje maksimizaciju neto dobiti, minimizaciju emisije (otpada) i minimizaciju rizika u prisutnosti obaju transakcija poslovno-poslovno i poslovno- potrošač. Pretpostavili smo da težine povezane s ciljevima nisu jednake za sve ciljeve. Odnosno, primijenili smo težine za kažnjavanje emisije i rizika, koje su varijabilne i ovisne o vrijednostima funkcija ciljeva emisije i rizika povezane sa svakim proizvođačem i trgovcem. Pokazali smo da društvena odgovornost poduzeća potencijalno može smanjiti neučinkovitost mreže, smanjiti troškove rizika i u isto vrijeme omogućiti poduzećima povećanje prodaje. Razvijeni model predstavlja alat za odluku potencijalnih dionika koji ce biti u mogućnosti vidjeti model na trenutnoj tržišnoj situaciji i istražiti odnosno ispitati učinke na različite promjene podataka, različite strategije zaštite okoliša i učinke promjene u broju proizvođača, trgovaca, tržišta potražnje te valuta. Svakako, svaki donositelj odluka može koristiti ovaj model kako bi utvrdio što bi trebala biti njegova optimalna razina ulaganja u društvenu odgovornost poduzeća i kako bi se smanjio potencijalni rizik i utjecaj na okoliš.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Matematički odjel, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb