Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 991580

Moda, modna industrija i kultura spektakla u kontekstu kulturalnih studija


Hromadžić, Hajrudin
Moda, modna industrija i kultura spektakla u kontekstu kulturalnih studija // Teorija i kultura mode. Discipline, pristupi, interpretacije / Paić, Žarko ; Purgar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 91-106


CROSBI ID: 991580 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Moda, modna industrija i kultura spektakla u kontekstu kulturalnih studija
(Fashion, Fashion Industry and Spectacle Culture within the Context of Cultural Studies)

Autori
Hromadžić, Hajrudin

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Teorija i kultura mode. Discipline, pristupi, interpretacije

Urednik/ci
Paić, Žarko ; Purgar, Krešimir

Izdavač
Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2018

Raspon stranica
91-106

ISBN
978-953-7105-71-6

Ključne riječi
moda, modna industrija, društvo spektakla, kulturalni studiji
(Fashion, Fashion Industry, Spectacle Society, Cultural Studies)

Sažetak
U članku/poglavlju je tematiziran odnos mode i modne industrije, vezano uz koncept kulture spektakla, u kontekstu discipline kulturalnih studija. Pristup je potkrijepljen s nekoliko razina argumentacije koje su elaborirane kroz tekst. Za početak je pokazana primjerenost interdisciplinarnog pristupa, predmetno i metodološki utemeljenog, onkraj popularnih naracija postmodernističkog tipa o brisanju disciplinarnih granica, prilikom proučavanja tematike mode i spektakla onako kako to čine kulturalni studiji. S obzirom da se odnos mode i spektakla u ovako postavljenom problemskom ključu problematizira preko pojma industrije, točnije masovne modne industrije u kontekstu društva spektakla, bilo je potrebno definirati klasične konceptualne i analitičke alatke kojima se služe i kulturalni studiji u svojim istraživanjima i teorijama. Njih pronalazimo u širokoj domeni marksističke kritike političke ekonomije, u vidu koncepata kakvi su alijenacija, reifikacija, aproprijacija, robni fetišizam, itd. u okvirima kapitalističkog sustava, započevši s 19., tijekom 20-og i u 21. stoljeću, pri čemu je problemski naglasak postavljen na komodifikaciju i teorije robne vrijednosti. Nadalje, važni pobočni kontekstualni okviri za analizu nosivih problemskih motiva u članku koje je bilo potrebno razjasniti jesu epoha konzumerističkog kapitalizma, kulturne i medijske industrije, kultura svakodnevnog života, zabavna industrija, 'kultura slavnih'… elaborirani na načine koji su svojstveni disciplini kulturalnih studija, dakle teorijski i kvalitativno-istraživački. Osnovna teza ovog rada jest da odnos mode i spektakla može i treba biti promatran i analiziran u specifičnim formama produktiviteta koje su karakteristične za modnu industriju i njezino mjesto u kulturi, društvu i svijetu kapitalističko- konzumerističkog spektakla tijekom posljednjih nešto više od stotinu godina.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Hajrudin Hromadžić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hromadžić, Hajrudin
Moda, modna industrija i kultura spektakla u kontekstu kulturalnih studija // Teorija i kultura mode. Discipline, pristupi, interpretacije / Paić, Žarko ; Purgar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 91-106
Hromadžić, H. (2018) Moda, modna industrija i kultura spektakla u kontekstu kulturalnih studija. U: Paić, Ž. & Purgar, K. (ur.) Teorija i kultura mode. Discipline, pristupi, interpretacije. Zagreb, Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 91-106.
@inbook{inbook, author = {Hromad\v{z}i\'{c}, Hajrudin}, year = {2018}, pages = {91-106}, keywords = {moda, modna industrija, dru\v{s}tvo spektakla, kulturalni studiji}, isbn = {978-953-7105-71-6}, title = {Moda, modna industrija i kultura spektakla u kontekstu kulturalnih studija}, keyword = {moda, modna industrija, dru\v{s}tvo spektakla, kulturalni studiji}, publisher = {Tekstilno-tehnolo\v{s}ki fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Hromad\v{z}i\'{c}, Hajrudin}, year = {2018}, pages = {91-106}, keywords = {Fashion, Fashion Industry, Spectacle Society, Cultural Studies}, isbn = {978-953-7105-71-6}, title = {Fashion, Fashion Industry and Spectacle Culture within the Context of Cultural Studies}, keyword = {Fashion, Fashion Industry, Spectacle Society, Cultural Studies}, publisher = {Tekstilno-tehnolo\v{s}ki fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font