Pregled bibliografske jedinice broj: 99152
Digitalna fotografija u nastavi kemije
Digitalna fotografija u nastavi kemije // XVII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : Sažetci = Abstracts
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2001. (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 99152 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalna fotografija u nastavi kemije
(Digital photography in chemistry education)
Autori
Cinčić, Dominik ; Bojanić, Zoran ; Meštrović, Ernest
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
XVII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : Sažetci = Abstracts
/ - Zagreb : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2001
ISBN
953-6894-05-X
Skup
Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera (17 ; 2001)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 10.06.2001. - 13.06.2001
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Sažetak
Digitalna fotografija ima niz prednosti u odnosu na klasičnu fotografiju. Od same mogućnosti da se rezultat "fotografiranja" dobiva isti trenutak kad se snimanje obavi pa do mogućnosti naknadne obrade. Jednom nabavljena oprema ne zahtjeva dodatno ulaganje u filmove i razvijanje fotografija. Smanjenje cijene medija za pohranu podataka te dostupnost uređaja za zapis podataka na CD ROM omogućuje arhiviranje velike količine digitalnog zapisa. Navedene činenice govore u prilog sve široj primjeni digitalne fotografije u nastavi, a posebice u nastavi prirodoslovlja. U pripremi nastavnog materijala kao i za učenički/studentski istraživački rad mogu se koristiti različita tehnička pomagala namjenjena snimanju, pohrani i i obradi digitalnog materijala. U odnosu na profesionalnu opremu za mikrofotografiju digitalni fotoaparati i Web kamere vrlo su pristupačne i ne zahtjevaju posebno tehničko predznanje za rukovanje i obradu materijala. Zadnjih nekoliko godina razvijeni su elektronički sklopovi koji omogućuju integraciju videokamere i čipova na svega jedan kvadratni centimetar. Primjer je proizvod koji je razvio Intel (korporacija koja se bavi razvojem čipova) u suradnji s Mattel tvrtkom (specijalizirana za razvoj "inteligentnih" igračaka i pomagala za učenje). Intel QX3 računalni mikroskop proizvod je koji računalo pretvara u istraživački mikroskop. Korištenjem elemenata klasične optike (povećanje do 200 X), tehnologije pretvorbe slike u digitlni zapis (rezolucija 640 x 480) i računalne tehnologije za upravljanje i manipolacijom podataka (spajanje na računalo putem USB porta) razvijeno je ovo jedinstveno pomagalo. Uređaj se može koristiti jednako dobro u nastavi za pripremu materijala, pri vizualizaciji procesa na milimetarskoj skali, kao i za učenički samostalni rad. Pored klasične digitalne fotografije moguće je kontinuirano snimanje pokusa. Uređaj je konstruiran tako da je moguća komunikacija i pristup mikroskopu putem mreže što omogućuje izvođenje mjerenja na odvojenim ali umreženim lokacijama Također izuzetni rezultati mogu se postići Web kamerama koje omogućuju kontinuirano snimanje pokusa uz izravno prenošenje putem Interneta ili Intraneta. Na taj način omogućuju da se primjerice proces koji se događa u epruveti prikaže na monitoru računala ili na platnu ukoliko na raspolaganju stoji LCD projektor. Bitno je naglasiti da navedena pomagala omogućuju biranje kadrova pokusa koji se mogu snimiti te ih naknadno koristimo kao kratke element filmove. Dodatna prednost postiže se vizualizacijom pokusa u kojima se koristi mala količina kemikalija a koji uobičajenim načinom opažanja nisu vidljivi u predavaonici, pokusa koji generiraju toksićne i zapaljive tvari i slično.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Kemija