Pregled bibliografske jedinice broj: 991267
Razvoj fine motorike kod učenika upotrebom materijala i alata karakterističnih za grafičku proizvodnju
Razvoj fine motorike kod učenika upotrebom materijala i alata karakterističnih za grafičku proizvodnju // Proceedings - Printing&Design19 / Žiljak Gršić, Jana (ur.).
Zagreb: FotoSoft (FS), 2019. str. 191-196 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 991267 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj fine motorike kod učenika upotrebom materijala i alata karakterističnih za grafičku proizvodnju
(The development of student`s fine motor skills using materials and tools characteristic for graphic production)
Autori
Blažević, Dinko ; Pasanec Preprotić, Suzana ; Petković Gorana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Proceedings - Printing&Design19
/ Žiljak Gršić, Jana - Zagreb : FotoSoft (FS), 2019, 191-196
Skup
Međunarodni znanstveni skup Tiskarstvo & dizajn 2019.
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.03.2019. - 15.03.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
grafomotoričke vještine, rukotvorina, proces poučavanja, samostalan rad
(grafomotor skills, handcrafts, teaching process, students independent work)
Sažetak
Razvoj društva utemeljenog na znanju zahtijeva određene prilagodbe u obrazovnom sustavu. Prvenstveno se to odnosi na određene promjene u procesu poučavanja i nove odnose između nastavnika - moderatora i učenika. Obrazovni programi općenito bi se trebali temeljiti na aktivnom učenje kao imperativ za cjelovit učenikov razvoj. Kada učenik ima poteškoće u učenju, nastavnici se uglavnom oslanjaju na metode učestalijeg motiviranja, poticanja, pukog uvježbavanja i „utvrđivanja“ školskog gradiva. Navedeni postupci pokazuju se samo donekle uspješnima. Zašto su neki učenici uspješni u usvajanju i primjenjivanju novih znanja, a drugi ne? Paul E. Dennison (2008.) je znanstveno dokazao kako je „iskopčavanje“ mehanizama moždane integracije uzrokovano učeničkim mentalnim naprezanjima koja su neophodna za cjelovito učenje. Informacija se „unosi“ u stražnja područja mozga i nije dostupna za „iznošenje“ kroz njegova frontalna područja. Nesposobnost iznošenja naučenih znanja i vještina kod učenika izravno stvara sindrom neuspjeha. Rješenje se nalazi u učenju cijelim mozgom, promjenom obrazaca kretanja te „brain gym“ vježbama. Cilj rada je, iz perspektive nastavnika – moderatora, prikazati napredak u razvoju finih motoričkih sposobnosti kod učenika kroz višetjedne radionice ručnog rada, upotrebom različitih materijala i alata karakterističnih za konvencionalnu grafičku proizvodnju prilikom projektiranja gotovih proizvoda. Također se pokazuje izravan utjecaj ovog oblika podučavanja na promjene i napredovanje učenika, kako u području praktičnih vještina, tako i u lakšem usvajanju teoretskih znanja te unaprjeđenju socijalnih vještina i međusobne komunikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija
Napomena
Rad je nastao u suradnji sa studentom Dinkom Blaževićem u sklopu kolegija Knjigoveštvo 2 na diplomskom studiju grafičke tehnologije u ak. god. 2018./2019.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb