Pregled bibliografske jedinice broj: 991212
Sposobnost verbalnog pamćenja u kontekstu cerebralne disfunkcije i psihičkih smetnji
Sposobnost verbalnog pamćenja u kontekstu cerebralne disfunkcije i psihičkih smetnji // Knjiga sažetaka 23. Dana Ramira i Zorana Bujasa / Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka (ur.).
Zagreb: Medicinska naklada, 2017. str. 184-184 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 991212 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sposobnost verbalnog pamćenja u kontekstu cerebralne disfunkcije i psihičkih smetnji
(Differences in verbal memory in relation to cerebral dysfunction and psychological disturbances)
Autori
Radić, Jana ; Jurin, Tanja ; Hauptfeld, Valerija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka 23. Dana Ramira i Zorana Bujasa
/ Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka - Zagreb : Medicinska naklada, 2017, 184-184
Skup
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.04.2017. - 08.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
AVLT, Logičko pamćenje, cerebralna disfunkcija, psihičke smetnje
(AVLT, Logical Memory (WBsp-II), brain dysfunction, psychological disturbance)
Sažetak
Procjena kognitivnih deficita je, uz procjenu psihičkih smetnji, sastavni dio neuropsihološke procjene. Cilj rada je utvrditi razlike u sposobnosti verbalnog pamćenja koristeći dva testa (Test auditivno-verbalnog učenja - AVLT i subtest Logičko verbalno pamćenje) te ispitati postižu li se različiti rezultati na ova dva testa pamćenja s obzirom na prisutnost psihičkih smetnji i cerebralne disfunkcije. U istraživanju su korišteni podaci iz arhive pacijenata Neuropsihološke ambulante Klinike za neurokirurgiju KBC-a Zagreb (N=159). Na osnovi prisutnosti cerebralne disfunkcije i psihičkih smetnji, sudionici su podijeljeni u četiri skupine: 1) skupina s cerebralnom disfunkcijom, a bez psihičkih smetnji ; 2) skupina pacijenata s cerebralnom disfunkcijom i s psihičkim smetnjama ; 3) skupina bez cerebralne disfunkcije i bez psihičkih smetnji te 4) skupina s psihičkim smetnjama i bez cerebralne disfunkcije. Rezultati pokazuju da se osobe s cerebralnom disfunkcijom ne razlikuju statistički značajno od neurološki zdravih ni na jednom indikatoru sposobnosti auditivno-verbalnog pamćenja. Skupina s psihičkim smetnjama postigla je lošije rezultate od one bez psihičkih smetnji na broju upamćenih riječi nakon prvog ponavljanja, dok se na ostalim indikatorima te skupine nisu značajno razlikovale. Na testu Logičko pamćenje osobe s cerebralnom disfunkcijom ne razlikuju se značajno od osoba bez dijagnoze cerebralne disfunkcije. Dobivena je i razlika u sposobnosti pamćenja između osoba s psihičkim smetnjama i onih bez smetnji. Osobe s psihičkim smetnjama postižu statistički značajno lošije rezultate. Odnos psihičkih smetnji i dosjećanja liste riječi te dosjećanja priče pokazao se neovisnim o prisutnosti cerebralne patologije. Razlika između postignuća na dva različita testa verbalnog pamćenja nije se pokazala statistički značajnom ni za jednu od četiri skupine sudionika. Rezultati će biti komentirani u svjetlu njihove upotrebe u psihološkoj dijagnostici organskih i funkcionalnih poremećaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb