Pregled bibliografske jedinice broj: 989871
Suvremeni interaktivni aspekti nastave glazbe u procesu učenja
Suvremeni interaktivni aspekti nastave glazbe u procesu učenja // Croatian Journal of Education : Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 15 (2013), Sp.Ed.1; 9-23 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 989871 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeni interaktivni aspekti nastave glazbe u procesu učenja
(Some Contemporary Interactive Aspects of Music Teaching in the Learning Process)
Autori
Atanasov Piljek, Diana ; Topolovac, Igor
Izvornik
Croatian Journal of Education : Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 15
(2013), Sp.Ed.1;
9-23
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
aktivno muziciranje ; glazbena nastava ; pamćenje ; suvremeni kurikul
(active music playing ; contemporary curriculum ; memory ; music teaching)
Sažetak
Ovaj rad razmatra nastavu glazbe u okvirima suvremenih edukacijskih trendova, integriranu u odgojno-obrazovni proces. Nastava glazbe sve je češće u interakciji s različitim aspektima učenikova života. Ona aktivno pridonosi psihičkom, emocionalnom, motoričkom i kognitivnom razvoju svakoga pojedinog učenika. Cilj rada je uputiti na mogućnost utjecaja aktivnoga bavljenja glazbom učenika primarnog obrazovanja na uspješnost zapamćivanja neglazbenih sadržaja. Time se stavlja naglasak na važnost aktivnoga bavljenja glazbom i njezina uključivanja u ostale nastavne sadržaje. Istraživanje je provedeno metodom eksperimenta s jednom skupinom, pri čemu je nezavisna varijabla bila izloženost učenika dvotjednim svakodnevnim glazbenim aktivnostima, a zavisna varijabla odnosila se na uspješnost zapamćivanja parova igre Memory. Rezultati istraživanja pokazali su da razlika između inicijalnoga i finalnoga testiranja mogućnosti zapamćivanja parova igre Memory u trajanju od 1 minute iznosi 107 parova više u finalnome testiranju. Rezultati potvrđuju pretpostavku kako kontinuirano bavljenje glazbom pozitivno utječe na kognitivni aspekt ličnosti (pamćenje).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI