Pregled bibliografske jedinice broj: 989100
Hrvatski mediji i bračno obiteljska problematika – kakav ugođaj i vrijednosna stajališta promiču i stvaraju
Hrvatski mediji i bračno obiteljska problematika – kakav ugođaj i vrijednosna stajališta promiču i stvaraju // Kamo ide Istočna Hrvatska. Demografsko stanje, prognoze i traženja izlaska iz krize Slavonije, Baranje i zapadnog Srijema / Šanjek, Franjo ; Aračić, Pero (ur.).
Zagreb : Đakovo: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2018. str. 247-261
CROSBI ID: 989100 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatski mediji i bračno obiteljska problematika – kakav ugođaj i vrijednosna stajališta promiču i stvaraju
(Croatian media and married family issues - what kind of ambience and worthy positions they promote and create)
Autori
Šola, Ivica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kamo ide Istočna Hrvatska. Demografsko stanje, prognoze i traženja izlaska iz krize Slavonije, Baranje i zapadnog Srijema
Urednik/ci
Šanjek, Franjo ; Aračić, Pero
Izdavač
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU)
Grad
Zagreb : Đakovo
Godina
2018
Raspon stranica
247-261
ISBN
9789533472416
Ključne riječi
Obitelj, granice, mediji, agresivne manjine, želja
(Family, borders, media, aggressive minorities, desires)
Sažetak
U ovom radu ćemo, na primjeru hrvatskih medija i tretiranja bračno – obiteljske problematike u njima, na temelju analize i istraživanja, verificirati/falsificirati glavnu tezu studije Nassima Nikholasa Taleba pod naslovom "Skin in the Game" u kojoj tvrdi kako netolerantne manjine (financijske, svjetonazorske, spolne) konstruiraju sliku svijeta koja se potom čini većinskom, ide na štetu većine i njihovih vrijednosti, pa slijedom toga i tradicionalnog shvaćanja braka i obitelji. Za potvrdu ili opovrgavanje ove teze u RH po pitanju braka i obitelji u radu se analizira koji se portali financiraju od strane države, pri čemu je vidljivo iz podataka samog resornog ministarstva kako najviše novca dobivaju mediji koji promiču vrijednosti agresivnih manjinskih skupina kao poželjne, dočim se mediji koji promiču vrijednosti braka i obitelji kakvu zapadna judeokršćanska kultura gradi milenijima sustavno ignoriraju i odbijaju. U drugom dijelu donosimo istraživanje kako su tiskani mediji pratili inicijativu "U ime obitelji" vezano za definiciju braka kao zajednice muškarca iz žene. I jedno i drugo istraživanje i analiza potvrđuju, kada su vrijednosti braka i obitelji u pitanju u hrvatskim medijima, kako je Talebova teza točna. U zaključku se problematizira pojam političke korektnosti kao i koncepcija ljudskih prava na matrici "principa želje" što ima pogubne posljedice na vrijednosti braka i obitelji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Teologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku - Odjel za kulturologiju,
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Profili:
Ivica Šola
(autor)