Pregled bibliografske jedinice broj: 988809
Komunikacijsko-funkcionalni pristup sadržajima hrvatskoga kao inoga jezika.
Komunikacijsko-funkcionalni pristup sadržajima hrvatskoga kao inoga jezika., 2017. (ostalo).
CROSBI ID: 988809 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacijsko-funkcionalni pristup sadržajima hrvatskoga kao inoga jezika.
(Communication-functional approach to the acquisition of the Croatian as a L2 language)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja
Izvornik
Učiteljski fakultet
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2017
Ključne riječi
komunikacijsko-funkcionalni pristup, hrvatski kao nasljedni jezik, "sumaterinski" jezik
(communication-functional approach, Croatian as a heritage language, "co-mother" tonque)
Sažetak
Hrvatski se standardni jezik u inozemstvu uči kao ini jezik, no ne kao strani ili drugi jezik, nego kao nasljedni (obiteljski) jezik. Iako hrvatski jezik Hrvati u Republici Mađarskoj smatraju materinskim jezikom, u lingvističkome smislu on to nije (kao npr. Hrvatima u Hrvatskoj) jer nije dominantan jezik komuniacije, većinom nije prvi idiom, nije u potpunosti usvojen na svim razinama. Stoga ga, zbog kulturoloških i etničkih razloga, možemo smatrati „sumaterinskim” jezikom. Hrvatski se jezik rabi u obiteljskome okruženju, isključivo na razgovornome idiomu, narječjima ili mjesnom govoru. Iako polaznici hrvatskih škola u Republici Mađarskoj, pri samoprocjeni, svoje znanje hrvatskoga ocjenjuju dobrim ili vrlo dobrim, to nije sukladno rezultatima provedenih testiranja (rangirano znanje je dovoljno), a osobito kad je riječ o standardnojezičnoj razini. Učenici bolje rezultate ostvaruju u usmenoj nego u pismenoj komunikaciji, a pogreške su razvidne na svim jezičnim razinama – gramatičkoj, leksičkoj, pravopisnoj te osobito u tekstnoj kompetenciji. Zbog svega navedenoga, hrvatski jezik treba učiti/poučavati u skladu s načelima komunikacijsko-funkcionalnoga pristupa, dakle, komunikacijom do gramatike (ne obrnuto!), ne inzistirajući na učenju napamet gramatičkih pravila nego na uporabnome jezičnome znanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija