Pregled bibliografske jedinice broj: 988701
Studiranje kao kreativni proces: kvalitativno istraživanje percepcija studenata nastavničkih studija
Studiranje kao kreativni proces: kvalitativno istraživanje percepcija studenata nastavničkih studija // 1. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija (ACE 2019) / Kolar Billeage, Martina (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 154-154 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 988701 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Studiranje kao kreativni proces: kvalitativno istraživanje percepcija studenata nastavničkih studija
(Studying as a Creative Process: Qualitative Study of Teacher Education Students’ Perceptions)
Autori
Batarelo Kokić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
ISBN
000-0-00000-0-0
Skup
1. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija (ACE 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.03.2019. - 08.03.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
iskustvo studiranja ; kreativna iskustva ; kreativni procesi ; razvoj kreativnosti u obrazovnom sustavu ; studenti nastavničkih studija
(study experiences ; creative experiences ; creative processes ; development of creativity in educational system ; teacher education students)
Sažetak
U ovoj kvalitativnoj studiji, istraživačko pitanje usmjereno je na percepciju studenata nastavničkih studija o karakteristikama studiranja i studijskih programa koje potiču ili sprečavaju razvoj kreativnosti. Teorijsko utemeljenje istraživanja vezuje se uz ranije istraživačke studije koje ukazuju na potrebu dubljeg razumijevanja percepcije kreativnosti kod budućih nastavnika, a koje se odnosi na budući rad u razredu, obrazovanje i stručno usavršavanje nastavnika te opći diskurs razvoja kreativnosti u obrazovnom sustavu. Polustrukturirani intervjui u formi fokus grupa provedeni su s ukupno 60 studenata nastavničkih studija (30 studenata preddiplomskog i 30 studenata diplomskog studija) s velikog sveučilišta na jugu Hrvatske. Tijekom fokus grupa, studenti su upoznati sa sustavnim modelom kreativnosti (Csikszentmihalyi, 2014) te su zamoljeni da razmisle o vlastitim obrazovnim iskustvima u okviru navedenog modela. Prema rezultatima provedene studije, budući nastavnici smatraju da su tijekom studiranja razvili samopouzdanje te naučili prepoznavati osobne snage i interese. Nadalje, rezultati ukazuju na razlike između studenata preddiplomskih i diplomskih studija u razmišljanju o kreativnim iskustvima i povezanim kreativnim procesima u koje su bili uključeni tijekom studija.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija