Pregled bibliografske jedinice broj: 988425
Prodajne površine – razvoj i zasićenje
Prodajne površine – razvoj i zasićenje // Suvremena trgovina, 42 (2017), 2; 40-47 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 988425 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prodajne površine – razvoj i zasićenje
(Sales Areas - Development and Saturation)
Autori
Segetlija, Zdenko
Izvornik
Suvremena trgovina (1330-0180) 42
(2017), 2;
40-47
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
prodajna površina, prazni lokal, upražnjeno mjesto, trading down
(sales area, empty space, vacancy, trading down)
Sažetak
Povod za ovaj rad su pokazatelji o odnosu između razine gospodarske razvijenosti, mjerene ostvarenim bruto domaćim proizvodom (BDP) po 1 stanovniku, i prodajne površine (u maloprodaji) po 1 stanovniku, koji su za Republiku Hrvatsku, u usporedbi s drugim europskeim zemljama, ekstremno nepovoljni. U radu se najprije daju opće napomene o dostignutoj veličini prodajne površine i pojavama (pre)zasićenosti prodajnim površinama, upražnjenih prodajnih mjesta i neiskorištenih površina, te o posebnom menadžmentu upražnjenih mjesta i o razvijanju "trading down" strategije u razvijenom tržišnom gospodarstvu.. Naime, u analizi suvremenog razvoja maloprodaje i maloprodajnih poslovnih jedinica posebnu pažnju zaslužuju procesi smanjivanja i prenamjene prodajnih površina i procesi „trading down“. Navedeni procesi izvjesne (pre)zasićenosti prodajnim površinama i pojave upražnjenih prodajnih mjesta mogu se uočiti na mnogim primjerima i u Republici Hrvatskoj. Trgovinski poduzetnici morat će i ubuduće, više nego do sada, tražiti rješenja za upražnjena prodajna mjesta, koristeći strategiju „trading down“. S tim u svezi, i u razvojnim bi projektima naših gradova trebalo tražiti rješenja za upravljanje praznim lokalima, odnosno upražnjenim mjestima, u kojima su, osim maloprodaje, važne i druge namjene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija