Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 987809

Internatski sindrom: psihološka trauma privilegiranog djeteta


Mindoljević Drakulić, Aleksandra
Internatski sindrom: psihološka trauma privilegiranog djeteta // Socijalna psihijatrija, 44 (2016), 4; 353-356 (nije recenziran, prikaz, ostalo)


CROSBI ID: 987809 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Internatski sindrom: psihološka trauma privilegiranog djeteta
(Boarding school syndrome: the psychological trauma of the „privileged“ child)

Autori
Mindoljević Drakulić, Aleksandra

Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 44 (2016), 4; 353-356

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, ostalo

Ključne riječi
Internatski sindrom
(boarding school syndrome)

Sažetak
Duboko razumijevajući patologiju selfa i objektnih odnosa svojih pacijenata koji su već kao sedmogodišnjaci podvrgnuti odgoju u strogim internatima, autorica ove stručne knjige dr. Joy Schaverien je opisala pukotine koje nastaju u njihovoj privrženosti, probleme s intimnošću i povjerenjem u druge, različite strategije preživljavanja poput disociranja, potpunog maskiranja ili skrivanja osje- ćaja, što im je onemogućavalo življenje života punim plućima. Knjiga autorice Schaverien iznimno je seriozno stručno štivo s brojnim kliničkim primjerima jer dokumentira, oštro kritizira i zapravo dovodi u pitanje višestoljetnu tradiciju i praksu britanskog internatskog školovanja. Tradiciju koja je temeljena ponajprije na maskulinom principu prema kojem se u stilu viktorijanskih običaja odbacuje sve što je povezano s emocijama, poput pokazivanja osobina vulnerabilnosti ili slabosti. Također, razotkriva najteže forme zlostavljanja djece koje su prikazivane kao legitimne odgojne metode izvorno zamišljene za poticanje socijalne odgovornosti i brige starijih školaraca prema najmlađima (engl. fagging system), do snobovštine koja se mogla prepoznati u njegovanju ekskluzivnog etosa škole ili čak stila govora i naglaska kao specifičnoga subliminalnog markera kojim su se bivši polaznici internata u britanskom društvu mogli lako međusobno prepoznati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Mindoljević Drakulić, Aleksandra
Internatski sindrom: psihološka trauma privilegiranog djeteta // Socijalna psihijatrija, 44 (2016), 4; 353-356 (nije recenziran, prikaz, ostalo)
Mindoljević Drakulić, A. (2016) Internatski sindrom: psihološka trauma privilegiranog djeteta. Socijalna psihijatrija, 44 (4), 353-356.
@article{article, author = {Mindoljevi\'{c} Drakuli\'{c}, Aleksandra}, year = {2016}, pages = {353-356}, keywords = {Internatski sindrom}, journal = {Socijalna psihijatrija}, volume = {44}, number = {4}, issn = {0303-7908}, title = {Internatski sindrom: psiholo\v{s}ka trauma privilegiranog djeteta}, keyword = {Internatski sindrom} }
@article{article, author = {Mindoljevi\'{c} Drakuli\'{c}, Aleksandra}, year = {2016}, pages = {353-356}, keywords = {boarding school syndrome}, journal = {Socijalna psihijatrija}, volume = {44}, number = {4}, issn = {0303-7908}, title = {Boarding school syndrome: the psychological trauma of the „privileged“ child}, keyword = {boarding school syndrome} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font