Pregled bibliografske jedinice broj: 987809
Internatski sindrom: psihološka trauma privilegiranog djeteta
Internatski sindrom: psihološka trauma privilegiranog djeteta // Socijalna psihijatrija, 44 (2016), 4; 353-356 (nije recenziran, prikaz, ostalo)
CROSBI ID: 987809 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Internatski sindrom: psihološka trauma
privilegiranog djeteta
(Boarding school syndrome: the psychological trauma
of the „privileged“ child)
Autori
Mindoljević Drakulić, Aleksandra
Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 44
(2016), 4;
353-356
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, ostalo
Ključne riječi
Internatski sindrom
(boarding school syndrome)
Sažetak
Duboko razumijevajući patologiju selfa i objektnih odnosa svojih pacijenata koji su već kao sedmogodišnjaci podvrgnuti odgoju u strogim internatima, autorica ove stručne knjige dr. Joy Schaverien je opisala pukotine koje nastaju u njihovoj privrženosti, probleme s intimnošću i povjerenjem u druge, različite strategije preživljavanja poput disociranja, potpunog maskiranja ili skrivanja osje- ćaja, što im je onemogućavalo življenje života punim plućima. Knjiga autorice Schaverien iznimno je seriozno stručno štivo s brojnim kliničkim primjerima jer dokumentira, oštro kritizira i zapravo dovodi u pitanje višestoljetnu tradiciju i praksu britanskog internatskog školovanja. Tradiciju koja je temeljena ponajprije na maskulinom principu prema kojem se u stilu viktorijanskih običaja odbacuje sve što je povezano s emocijama, poput pokazivanja osobina vulnerabilnosti ili slabosti. Također, razotkriva najteže forme zlostavljanja djece koje su prikazivane kao legitimne odgojne metode izvorno zamišljene za poticanje socijalne odgovornosti i brige starijih školaraca prema najmlađima (engl. fagging system), do snobovštine koja se mogla prepoznati u njegovanju ekskluzivnog etosa škole ili čak stila govora i naglaska kao specifičnoga subliminalnog markera kojim su se bivši polaznici internata u britanskom društvu mogli lako međusobno prepoznati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Aleksandra Mindoljević Drakulić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus