Pregled bibliografske jedinice broj: 986984
Implikacije nesavršenosti informacija u strateškim igrama
Implikacije nesavršenosti informacija u strateškim igrama // Zbornik Visoke poslovne škole Libertas, 1 (2010), 3; 119-139 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 986984 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implikacije nesavršenosti informacija u strateškim igrama
(Implications of Information Imperfections in Games of Strategy)
Autori
Kopal, Robert ; Korkut, Darija ; Radošević, Krešimir
Izvornik
Zbornik Visoke poslovne škole Libertas (1846-9728) 1
(2010), 3;
119-139
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
Teorija igara, nesavršene informacije, strateške igre, informacijska struktura, nepovoljan izbor, tržište limuna
(Game theory, imperfect information, strategic games, information structure, adverse selection, Market for Lemons)
Sažetak
U širem smislu teorija igara je disciplina koja se bavi neovisnim i međuovisnim odlučivanjem i u tom smislu uključuje tri vrste igara: igre vještine, igre na sreću i strateške igre. U užem smislu, teorija igara bavi se strateškim igrama: proučava racionalno ponašanje međuovisnih sudionika, odnosno načine na koje strateške interakcije između racionalnih igrača rezultiraju ishodima ovisnim o prioritetima i sklonostima tih igrača. Pritom se termin "strateški" odnosi na očekivanje igrača o ponašanju drugih donositelja odluka, odnosno na odluku koju će igrač donijeti u bilo kojoj situaciji tijekom igre. Primjena strateških igara u poslovanju nužno zahtjeva suočavanje s problemima informacijske strukture. Informacijska struktura neke igre prikazuje koje su informacije poznate svakom od igrača u trenutku kada igra započinje i prilikom svakog od njegovih poteza. Struktura informacija odnosi se na problematiku nepotpunih i nesavršenih informacija te uključuje egzogene i endogene varijable. Igre s nepotpunim informacijama podrazumijevaju informiranost igrača o pravilima igre i vlastitim preferencijama, ali ne i o funkcijama isplate drugih igrača. U igrama s nesavršenim informacijama igrači nisu upoznati s potezima svojih protivnika i mogu samo nagađati slijed njihovih poteza. Igre s nepotpunim informacijama mogu se transformirati u igre s nesavršenim informacijama pomoću Harsanyijeve transformacije. Situacija u kojoj jedan igrač zna više od drugoga, odnosno npr. barem jedan od igrača nije siguran u isplate drugoga, naziva se asimetričnom informacijom. U mnogim poslovnim interakcijama igrači nemaju potpuni pristup informacijama relevantnim za njihove odabire. Rezultati analize praktične primjene asimetričnosti informacija u strateškim igrama zasebno su obrađene kroz više poslovnih slučajeva te primjerom Akerlofova "tržišta limuna" kao analogije za poslovanje na tržištima s asimetričnim informacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija